کد خبر: ۶۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 06 March 2016
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به ارتباطات سیاسی و تجاری ایران و عمان و تمایل توسعه همکاری های دو طرف، بزودی حجم تجارت این دو کشور افزایش پیدا می کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به ارتباطات سیاسی و تجاری ایران و عمان و تمایل توسعه همکاری های دو طرف، بزودی حجم تجارت این دو کشور افزایش پیدا می کند.

به گزارش ایرنا ولی الله افخمی شنبه شب در نشست مسئولان اقتصادی کشور عمان در چابهار اظهار داشت: اقدامات عملی برای توسعه تجارت بین ایران و عمان از طریق مبادله هیات های تجاری، برگزاری نمایشگاه های متقابل در دو کشور و توسعه زیرساخت ها برای روابط اقتصادی ضروری است.

وی گفت: توسعه تجارت با کشورهای خارجی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد و به همین دلیل از مسئولان اقتصادی کشور عمان می خواهیم برای توسعه تجارت ارتباطات بانکی ایران- عمان را افزایش و از طریق عمان نیز این مشکل با سایر کشورها مرتفع شود.

معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت ادامه داد: برای توسعه همکاری های بیشتر، تسهیلات لازم برای صدور ویزا و روادید برای تجار و بازرگانان ایرانی فراهم شود.

افخمی افزود: پیش نویس نقشه راه ایران آماده و در آن مشخص شده است حجم مبادلات تجاری و رابطه بین دو کشور عمان و جمهوری اسلامی توسعه پیدا کند.
وی گفت: قبل از برگزاری اجلاس اکتبر در عمان لازم است یک اجلاس کاری در تهران برای توسعه روابط و هماهنگی بیشتر برگزار شود.

وی از سازمان بنادر و دریانوردی جهت برقراری خط منظم کشتیرانی مسافری ایران و عمان قدردانی کرد و خواستار توسعه خطوط هوایی عمان با شهرهای مهم ایران از جمله تهران، مشهد، شیراز و اصفهان شد.

تندیس نماد توسعه محور شرق در این نشست توسط استاندار سیستان و بلوچستان به وزیر صنعت و تجارت عمان اهدا شد. 

دکتر علی بن سعود السنیدی وزیر صنعت و تجارت و احمدبن محمد الفطیسی وزیر حمل و نقل عمان به همراه 50 نفر از فعالان اقتصادی این کشور روز گذشته با یک فروند کشتی هرمز وارد بندر چابهار شدند و مورد استقبال علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حامد علی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد و احمد علی موهبتی فرماندار این شهرستان قرار گرفتند.

این هیات تجاری و اقتصادی برای نخستین بار با هدف ارتقاء توسعه مناسبات تجاری دو کشور و بنادر چابهار و عمان به ایران سفر کرده است و از طرح توسعه بنادر، شهرک پتروشیمی مکران، ظرفیت ها و توانمندی های بندر و منطقه آزاد این شهرستان دیدن کردند.

چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده و تنها بندر اقیانوسی خارج از تنگه هرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: