کد خبر: ۶۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - 06 March 2016
بانکداری ایرانی – بانک صادرات در 10ماهه ابتدای سال 94 با پرداخت حدود ٨٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در ٢ سال اخیر در بخش‌های مختلف نقش چشمگیری در رفع مشکلات و چالش‌های هم‌وطنان ایفا نموده است.
 بانکداری ایرانی – رسالت اجتماعی  به نقش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه اجتماع می‌پردازد. مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، انجام دهد.

درواقع مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در پیوند با مسئولیت شرکت در برابر جامعه، انسان‌ها، و محیطی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند و این مسئولیت از جستارهای اقتصادی و مالی فراتر می‌رود.

یکی از بانک‌هایی که در رسالت اجتماعی خود تاکنون موفق عمل کرده بانک صادرات است . بانک صادرات در 10ماهه ابتدای سال 94 با پرداخت حدود ٨٧ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در ٢ سال اخیر در بخش‌های مختلف نقش چشمگیری در رفع مشکلات و چالش‌های هم‌وطنان ایفا نموده است. 

بر اساس این گزارش در ٢ سال اخیر هم‌راستا با سیاست‌های دولت یازدهم نسبت به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه  به افراد نیازمند جامعه اهتمام ورزیده است، به‌گونه‌ای که از ابتدای سال ٩٢ تا پایان شهریورماه سال جاری مبلغ ٨٦ هزار و ٥٨٨ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده که در این میان مبلغ ٢٥ هزار میلیارد ریال در سرفصل‌های همچون؛ ازدواج و تهیه جهیزیه، خوداشتغالی و مشاغل خانگی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، درمان بیماری و نیازهای ضروری و .... پرداخت‌شده و بیش از مبلغ ٦١ هزار و ٦٠٥ میلیارد ریال را در سرفصل‌هایی از قبیل: نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، بازسازی بافت فرسوده و نامناسب شهری، نوسازی خودروهای فرسوده و اشتغال‌زایی و ... پرداخت کرده است.

در همین زمینه  یکی از اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت که بانک صادرات به ایفای رسالت‌های اجتماعی خود متعهد هستیم.

محمدحسین فتحعلی زاده در آیین بهره‌برداری از مدرسه‌ای که با مشارکت کارکنان این بانک  در اسفندماه سال جاری احداث و تجهیز شده است، افزود:مبتنی بر آرمان‌ها و دیدگاه‌های دینی و آموزه‌های اخلاقی شایسته است علاوه بر انجام وظایف ذاتی درصحنه فعالیت‌های اقتصادی، رویکردهای اجتماعی نیز منظور نظر بنگاه‌های بزرگ اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: بانکداری اجتماعی پی گیر تأمین منافع آحاد ملت است و اتخاذ چنین رویه‌ای باعث تسریع در فرایند محرومیت‌زدایی و افزایش سرمایه اجتماعی به‌عنوان یکی از ضرورت‌های امنیت برای ایجاد و تعمیم توسعه پایدار است.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات با تبیین فعالیت‌های اجتماعی بانک متبوعش تصریح کرد: قشرهای مختلف جامعه با تلقی درست از کیفیت مطلوب خدمات و همچنین رویکرد مشتری مدارا نه و مشارکت بانک صادرات در امور اجتماعی،اقبال گسترده‌ای درزمینهٔ استفاده از خدمات و خرید سهام این بانک داشته‌اند.

وی با دعوت از سایر نهادها و مؤسسات بزرگ اقتصادی برای مشارکت در امر ایجاد و تجهیز واحدهای آموزشی در مناطق کمتر توسعه‌یافته از استمرار نهضت مدرسه‌سازی با مشارکت کارکنان بانک صادرات خبر داد.

دبستان شش کلاسه قلعه کهنه در کرمانشاه با ٥٤٢ متر زیربنا و هزینه‌ای معادل ٤.٤میلیارد ریال که با مشارکت کارکنان بانک صادرات احداث‌شده بود، با حضور مقام‌های استانی به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است که رسالت اجتماعی بانک‌ها در حوزه‌های مختلفی چون  آزادی زندانیان دیه  ، مدارس ، طرح‌های عام‌المنفعه  ، حمایت از کودکان ، حمایت از طرح‌های فرهنگی و علمی ،  حمایت از طرح‌های ورزشی انجام می گیرد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: