کد خبر: ۶۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - 29 February 2016
کاشت درخت توسط بابک حمیدیان در حاشیه یادمان سردار شهید علیاصغر وصالیرئیس سازمان فضای سبز شهرداری تهران از اجرای طرح هر تهرانی یک درخت خبر داد و گفت: ۲۳ هزار اصله درخت با عنوان هم‌عهدی با شهدا در ۴ بوستان ولایت، ایثار، آزادگان و دانشگاه امام حسین(ع) کاشته خواهد شد.
 کاشت درخت توسط بابک حمیدیان در حاشیه یادمان سردار شهید علیاصغر وصالی رئیس سازمان فضای سبز شهرداری تهران از اجرای طرح هر تهرانی یک درخت خبر داد و گفت: ۲۳ هزار اصله درخت با عنوان هم‌عهدی با شهدا در ۴ بوستان ولایت، ایثار، آزادگان و دانشگاه امام حسین(ع) کاشته خواهد شد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، محمدعلی مختاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اجرای طرح هر  تهرانی یک درخت خبر داد و گفت: برنامه‌ای با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری در قالب این طرح دست اقدام است به‌طوری 23 هزار اصله درخت با عنوان هم‌عهدی با شهدا در 4 بوستان ولایت، ایثار، آزادگان و دانشگاه امام حسین(ع) کاشته خواهد شد. همچنین 24 هزار اصله درخت نیز در بهشت‌زهرا کاشته خواهد شد.

وی گفت: توسعه فضای سبز و حفظ آن از منویات مقام معظم رهبری است ازاین‌رو تلاش بر تحقق این مسئله با جدیت از سوی شهرداری تهران پیگیری شد.

وی افتتاح بوستان یاس در مساحت 1400 هکتار را یکی از اقدامات جدی شهرداری در توسعه فضای سبز دانست و افزود:  این بوستان در حداقل زمان با بهترین امکانات رفاهی و خدماتی برای شهروندان مهیا شد.

مختاری همچنین از بهره‌برداری هزار هکتار از اراضی دامنه جنوبی البرز شمال محور شهید بابایی در 15 اسفندماه جاری خبر داد و گفت: سیستم آبیاری این اراضی مکانیزه است و از گیاهان سازگار باکم آبی استفاده‌شده است.

وی بابیان اینکه سرانه فضای سبز شهر تهران برای هر فرد تهرانی 16 مترمربع است تأکید کرد: تلاش داریم این سرانه افزایش یابد که لازمه تحقق آن همکاری سایر نهادها است.

رئیس سازمان توسعه فضای سبز شهر تهران درباره طرح کمربند فضای سبز برون‌شهری تهران نیز گفت: تاکنون بیش از  38 هزار هکتار از این طرح اجرایی شده و هم‌اکنون سرانه برون‌شهری 24 مترمربع است. قرار است تا پایان برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری طرح کمربند برون‌شهری تهران در مساحت 50 هزار هکتار تکمیل شود.

وی نکاتی درباره حفاظت از عرصه‌های فضای سبز نیز اعلام کرد: کاشت درخت در چهار بوستان شهید هرندی و پروژه شهر آفتاب از دیگر برنامه‌های جدی شهرداری تهران است. هم‌اکنون 15 هزار لاله در بوستان‌های محله هرندی کاشته شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: