کد خبر: ۶۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 26 February 2016
یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه اولویت مجلس دهم باید حذف قراردادهای کوتاه مدت کارگری باشد، گفت: نمایندگان مجلس دهم، برای بهبود معیشت مردم طرح‌های کارشناسی ارائه کنند.

یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه اولویت مجلس دهم باید حذف قراردادهای کوتاه مدت کارگری باشد، گفت: نمایندگان مجلس دهم، برای بهبود معیشت مردم طرح‌های کارشناسی ارائه کنند.

"هادی ابوی" در گفت‌وگو با خبرنگار(ایسنا)، اظهار کرد: بیش از 75 درصد نامزدهای انتخابات مجلس که وارد فضای رقابتی شده‌اند در شعارهای تبلیغاتی خود رسیدگی به معیشت مردم را عنوان می کنند اما جامعه کارگری انتظار دارد افرادی که به مجلس راه می‌یابند به‌طور جدی دغدغه معیشت خانوارهای کارگری را مدنظر قرار بدهند و راهکارها و طرح‌های پخته و کارشناسی شده‌ای برای تحقق این هدف دنبال کنند.

وی گفت: شاید مجلس نتواند درباره افزایش دستمزد کارگران مصوبه‌ای را بگذراند ولی قطعا در قانون کار و فصل دستمزدها می‌تواند تغییرات قابل توجه و موثری صورت دهد که به بهبود معیشت کارگران منجر شود.

این مقام مسئول کارگری درعین حال یادآور شد: مجلس باید به موضوع پول‌های آزاد شده و دارایی‌های ایران و نحوه مصرف آنها ورود و این منابع را صرف حمایت از اشتغال و بنگاه‌های تولیدی کند.

ابوی همچنین با اشاره به ماده 7 قانون کار افزود: از آنجا که نمایندگان مجلس ناظر بر اجرای قانون کار هستند معتقدیم که در خصوص تبصره‌های یک و دو ماده 7 قانون کار باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، امروز کارگران بسیاری با قراردادهای موقت در مشاغل دائمی مشغول کار هستند و امید به زندگی و امنیت کار برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین کمترین انتظار از مجلس دهم این است که در جهت حذف قراردادهای کوتاه مدت و موقت از کارهای دائمی اقدام کند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71282
برچسب : تعاون ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، تعاوني
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: