کد خبر: ۶۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - 26 February 2016
قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پرونده الکترونیکی سلامت در استان یزد اجرایی می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: پرونده الکترونیکی سلامت در استان یزد اجرایی می‌شود.

 از تدوین هفت محور ویژه طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت خبر داد و در این باره اظهار کرد: ارائه خدمات در مناطق روستایی و شهر‌های زیر 20 هزار نفر،‌ اولین محور طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است.

وی با اشاره به افزایش چهار برابری سرانه پزشک خانواده روستایی در طرح تحول سلامت، گفت: افزایش ماندگاری و رضایت‌مندی از ارائه خدمات تیم سلامت خانواده از جمله ویژگی‌های اجرای طرح تحول سلامت در روستاهاست.

شریفی، افزایش دریافتی پزشکان و ماماهای ساکن در مناطق روستایی،‌ تعمیر و تجهیز واحد‌های بهداشتی درمانی و محیط زیست،‌ تأمین اعتبار ویژه تهیه مکمل‌های گروه‌های جامعه هدف و ارائه خدمات درمانی و آموزشی بهداشت دهان و دندان را از دیگر ویژگی‌های شاخص اجرای طرح تحول سلامت در روستاها برشمرد.

وی با اشاره به اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان در سال گذشته‌ به اجرای طرح پزشک خانواده در استان، افزود: ارائه خدمات سلامت در مناطق حاشیه شهرها و شهرهای 20 تا 50 هزار نفر،‌ محور دوم طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است.

این مقام مسئول ادامه داد: سرشماری بیش از 76 هزار نفر در حاشیه شهرهای ابرکوه،‌ یزد،‌ میبد و اردکان و همچنین تأمین مکان و ارائه خدمات سلامت در 10 پایگاه سلامت حاشیه شهر‌ها از جمله اقدامات انجام شده در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در همین راستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جذب و آموزش نیروهای ویژه اجرای طرح تحول سلامت و ارائه خدمات سلامت به صورت جامع و ادغام یافته از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.

قائم مقام معاونت بهداشت استان در ادامه یادآور شد: در راستای اجرای برنامه‌ی ارائه خدمات بهداشت سلامت در مناطق شهری بالای 20 هزار نفر،‌ از سه ماهه آخر سال گذشته تاکنون بیش از هشت میلیارد تومان به تعمیر و تجهیز واحد‌های بهداشتی و درمانی شهری اختصاص یافته است.

وی، در برگرفتن تمام گروه‌های سنی،‌ طراحی بسته خدمات برای تمام گروه‌های سنی مختلف،‌ ارائه خدمات فعال به جامعه هدف و تشکیل پروندهای الکترونیکی برای تمام بیماران و اعضای جامعه هدف را‌ از جمله ویژگی‌های طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت خواند.

شریفی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند امسال پرونده الکترونیکی سلامت در استان یزد راه‌اندازی می‌شود.ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: