کد خبر: ۶۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 24 February 2016
روز گذشته همایش «تبیین سیاست های برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی» در سالن اجلاس و با حضور مردان اقتصادی دولت برگزار شد تا به جزئیات برنامه های ششم اقتصاد و انطباق آن با سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداخته شود اما شاه بیت تمام سخنان مسئولان مشکل جدی اشتغال و معیشت مردم و البته پاسخگویی انتخاباتی به منتقدان بود.
حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان، به خصوص اشتراکات دینی و مذهبی دو ملت خاطرنشان کردند: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها خواهد شد. ایشان مقابله با فتنه انگیزی گروه های تکفیری در میان ملت ها را در گرو تقویت فعالیت های اسلامی برشمردند و گفتند: منطقه آذربایجان از لحاظ دینی، ریشه دار و خاستگاه برخی علمای بزرگ اسلامی است و مردم آذربایجان نیز مردمی آگاه و هوشیار هستند که تشویق و کمک دولت در فعالیت های دینی در گرایش و جلب عواطف آنها بسیار مؤثر است. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان توافق آتش بس با دست باز علیه تروریست ها، نوشت: روسیه و امریکا اعلام کرده اند درباره پایان خصومت ها در سوریه و برقراری آتش بس در این کشور به توافق رسیده اند. بر اساس توافق این دو کشور که با استقبال دمشق مواجه شده، آتش بس شامل داعش و جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) نخواهد شد و این استثنا دست ارتش سوریه و متحدانش برای در هم کوبیدن مواضع گروه های تروریستی در استان های حلب وادلب در شمال سوریه را باز خواهد گذاشت چرا که مهم ترین گروه فعال در این مناطق جبهه النصره است. دمشق روز سه شنبه اعلام کرد که با شرایط پیشنهاد شده برای پایان خصومت ها در سوریه موافقت کرده است. دولت سوریه تأکید کرده است که طبق طرح اعلام شده از سوی امریکا و روسیه به «عملیات جنگی» خاتمه خواهد داد.

این روزنامه با بررسی عنوان کمتر از 12 نمره تا ورشکستگی تعلیم و تربیت باقی است، آورد: براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، مدتی است معدل دبیرستانی ها در چنبره پایین آمدن کیفیت تدریس، تدریس معلم در غیر رشته تخصصی خود، رعایت نشدن زمان تدریس و تعطیلات بی رویه مدارس، استاندارد نبودن آزمون مستمر و ارزشیابی تحصیلی، نبود مشاوره تحصیلی و مشکلات محتوایی کتب درسی آب می رود، تا جایی که در یک سال گذشته آموزش و پرورش را با چالش معدل 12 دبیرستانی ها مواجه کرده است. این مسئله هرچند در میان اولویت های آموزش و پرورش و در رقابت با خصوصی سازی بازنده بوده اما خلأ خوبی برای نفوذ مجامع بین المللی در سیاست گذاری های کلان آموزشی کشور ایجاد کرده است. 

روزنامه جوان در ستون سرمقاله با درج عنوان «رقابت هویت ها یا سلایق؟» به قلم عبدالله گنجی، نوشت: رقابت های انتخاباتی معمولا مبتنی بر تعاریف کلیشه ای ساختاری موجود درک می شود و آنچه در روند تاریخی به عرف تبدیل شده است مورد استفاده، قضاوت و رد یا تایید قرار گیرد. دوگانه اصلاح طلب- اصولگرا بارزترین نماد این درک ساختاری است.
این روزنامه همچنین ویژه نامه انتخابات را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: