کد خبر: ۶۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 22 February 2016
ملت ایران در روز هفتم اسفندماه باید به صورت حماسی در انتخابات حاضر شده و بهترین نامزدها را روانه مجلس شورای اسلامی کنند.
مردم باید فرصت دخالت در تعیین سرنوشت خود را بسیار جدی بدانند و با حضور آگاهانه در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، حضور پرشور و حداکثری را رقم بزنند. مساله تعیین سرنوشت در هر نظام سیاسی یک امر عقلایی است و همه دولت ها باید بر اساس رای و خواسته مردم ایجاد شوند. 

نظام جمهوری اسلامی نیز مبتنی بر آرای مردم است و حضرت امام راحل نیز از همان ابتدا، مردم را صاحب اصلی قدرت و حکومت می دانست و می فرمود: مردم ولی نعمت ما هستند و باید در صحنه ها و انتخابات های مختلف حضور داشته باشند و تعیین سرنوشت کنند. برداشت بزرگان از رای مردم این است که انسان سرنوشت خود را باید خودش تعیین کند و کسی نمی تواند برای آنها تصمیم گیری کند. 

بنابراین انتخابات فرصت مناسبی برای تصمیم گیری مردم و دخالت در ارکان مهم قدرت و تصمیم گیری است. قهر با صندوق های رای به ضرر مردم است. امروز این مساله برای جامعه جا افتاده است که قهر مردم با صندوق های رای، به سود کشور نیست. سرنوشت مردم را خودشان بر اساس خواسته خود باید رقم بزنند. مردم باید با هوشیاری و آگاهی افراد دلسوز، متعهد، متخصص و کارآمد برای نظام را انتخاب کنند. 

افرادی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلح هستند که شرایط زمان و مکان را درک کنند. درست است که ما باید دنبال آرمان ها و ارزش های والای خود باشیم ولی با توجه به شرایط زمان و مکان، باید در این زمینه اقدام کنیم. به عنوان نمونه وزیر امور خارجه توانست با عقلانیت، تدبیر و شکیبایی از حقوق ملت ایران دفاع کند بدون اینکه حتی ذره ای از ارزش ها و آزمان های خود کوتاه بیاییم. می توان در همه صحنه ها، با حفظ همه آرمان ها و ارزش ها به حقوق خود رسید و بینش دشمنان، مخالفان و کسانی را که فکر منفی دارند تغییر داد. 

بنابراین به چنین افراد مدبری در مجلس نیاز است. طبق آمار، ما بیش از شش میلیون جوان بیکار در کشور داریم و این عامل بسیاری از مفاسد و مشکلات اجتماعی خواهد شد و این مساله باید آسیب شناسی و درمان شود. اگر یک جامعه فعال و پویا داشته باشیم که جوانان به جای کارهای خلاف و انحراف به سمت کار و تولید بروند و فقر از جامعه برداشته شود، این به ارزش های ما نزدیک تر خواهد بود و مردم باید بر اساس این توانایی ها، به نامزدها رای دهند. 

نماینده مجلس باید کسی باشد که آشنا به مسائل روز جامعه و مشکلات کشور باشد و تنها به شعار دادن و حرف زدن اکتفا نکند.
*منبع: روزنامه آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: