کد خبر: ۶۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 22 February 2016
این روزها اصلاح‌طلبان مازندران بر خلاف جبهه متحد اصولگرایان استان مازندران به دعواهای درون‌گروهی دچار شده و با برگزاری شوی سیاسی، نفاق سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.
این روزها اصلاح‌طلبان مازندران بر خلاف جبهه متحد اصولگرایان استان مازندران به دعواهای درون‌گروهی دچار شده و با برگزاری شوی سیاسی، نفاق سیاسی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسجد جامع ساری در چند سال اخیر میعادگاه بسیاری از مراسم‌ مذهبی و میتینگ‌های سیاسی استان به‌شمار می‌رود که کاندیدای بسیاری با سخنرانی در این مکان به جهش قابل توجهی در کسب آرای مردم در سطح کشور، استان و شهرستان دست یافتند.

در چهارمین روز از تبلیغات قانونی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی میتینگ سیاسی جمعی از اصلاح‌طلبان استان مازندران با محوریت حمایت از علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ادوار گذشته مجلس در مسجد جامع ساری برگزار شد.

این مراسم در حالی با حضور صادق زیباکلام تحلیلگر سیاسی و اصلاح‌طلب برگزار شد که با حواشی قابل توجه‌ و با طعم شکاف درونی اصلاح‌طلبان روبه‌رو بوده است.

* ظهور شکاف درونی اصلاح‌طلبان مازندران

اختلاف و شکاف درونی اصلاح‌طلبان مازندران از آنجایی مشخص می‌شود که صادق زیباکلام در ابتدای مراسم سخنرانی از مردم خواست به دو گزینه اصلاح‌طلبان ساری یعنی دامادی و یوسف‌نژاد رأی دهند که این درخواست با مخالفت شدید طرفداران یوسف‌نژاد روبه‌رو شد.

تحلیلگر سیاسی در ابتدای سخنان خود گفت: محمد دامادی و علی‌اصغر یوسف‌نژاد دو شخصیت و انتخابی مناسب برای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود هستند.

سخنرانی زیباکلام در حالی با چاشنی تنش و حمله شدید به نماینده فعلی مردم ساری و میاندورود روبه‌رو بود که یکی از طرفداران یوسف‌نژاد با صدای بلند خطاب به او گفت: محمد دامادی اصلاح‌طلب نیست، ما برای حمایت از دامادی به این مراسم نیامدیم، آقای زیباکلام می‌داند با دامادی چه معامله‌ای شد تا در جریان اصلاح‌طلبان قرار گیرد.

* شو سیاسی اصلاح‌طلبان

شو سیاسی اصلاح‌طلبان و حمله به نماینده فعلی مردم ساری و میاندورود در مجلس به ابتدای سخنرانی زیباکلام ختم نشد بلکه در پایان جلسه یکی از هواداران یوسف‌نژاد با صدای بلند پشت تریبون قرار گرفت و گفت: آقای زیباکلام آن شخصی که شما از آن نام برده‌ای فردی معامله‌گر است و مورد قبول اصلاح‌طلبان نیست.

این هوادار معترض همچنان با صدای بلند در حال سخنرانی علیه نماینده فعلی مجلس بود و در حالی که می‌گفت ما مردم ساری به نماینده معامله‌گر رأی نخواهیم داد مورد تشویق حاضرین روبه‌رو شد.

* کنایه یوسف‌نژاد به دامادی

پیش از سخنرانی صادق‌زیباکلام، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در اظهاراتی کنایه‌آمیز خطاب به نماینده فعلی مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: قانون‌نویسی درد اساسی و اصلی کشور است و با غیبت‌های متوالی نمی‌توان به مردم خدمت کرد.

پایان شوی سیاسی اصلاح‌طلبان با شعارهای مرگ بر مداخله‌گر روبه‌رو بود که فضای مراسم را بسیار متشنج کرد و علی‌اصغر یوسف‌نژاد کاندیدای اصلاح‌طلب مجلس با کمک طرفداران خود از مسجد جامع ساری خارج شد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد داوطلب مجلس دهم از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های اصلاح‌طلب مرکز استان به‌شمار می‌رود که سرمایه‌گذاری عظیمی از سوی شورای اصلاح‌طلبان برای موفقیت او در راه رسیدن به یکی از کرسی‌های مجلس شده است.

یوسف‌نژاد این روزها در حالی از حمایت‌های شهردار ساری و اعضای شورای شهر برخوردار است که با هزینه‌های زیاد و سخنرانی‌های انتقادی بر عملکرد چهار سال گذشته نمایندگان مجلس درصدد جلب رضایت عمومی مردم است.

* پیشتازی اصولگرایان مازندران از اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان مازندران در روزهای اخیر در حالی بر سر ارائه لیست نهایی خود درگیری‌های فراوانی دارند که شورای هماهنگی اصولگرایان مازندران هفته‌های گذشته لیست خود را ارائه داده است.

اصلاح‌طلبان مازندران به‌‌ویژه در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود دچار شکاف و نفاق شدیدی شدند که به‌عنوان مثال می‌توان به شرکت نکردن یوسف‌نژاد در مراسم حمایت حجت‌الاسلام عباسعلی بهاری داوطلب رد صلاحیت شده و شکست خورده انتخابات مجلس از دو گزینه خود یعنی دامادی و یوسف‌نژاد اشاره کرد.

محمد دامادی در دوره گذشته با قرار داشتن در لیست اصولگرایان یکی از کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را تصاحب کرد که با چرخش‌های سیاسی بارها مورد انتقاد مردم و احزاب قرار گرفت.

به گزارش فارس، این روزها اصلاح‌طلبان مازندران بر خلاف جبهه متحد اصولگرایان استان به دعواهای درون‌گروهی دچار شدند و به ائتلاف نرسیدن آنها یکی از نمونه‌های بارز این مسئله است.

* بازخوانی لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان مازندران

لیست نهایی ائتلاف اصولگرایان مازندران به شهر زیر است:

حوزه انتخابیه ساری و میاندورود: منصورعلی زارعی و سیدباقر پیشنمازی

حوزه انتخابیه بابل: حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری و عابدین مومنی

حوزه انتخابیه نور و محمودآباد: عبدالوحید فیاضی

حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه: احمدعلی مقیمی

حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس‌آباد: غلامرضا مشایخ

حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس: سیدهاشم فاطمی

حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار: ولی‌الله نانواکناری

حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار: سیدعلی ادیانی و کمال علیپور

حوزه انتخابیه آمل: مهدی کاظمی‌دینان

به گزارش فارس، مازندران در مجلس شورای اسلامی 9 حوزه انتخابیه دارد که باید 12 کرسی نماینده به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: