کد خبر: ۶۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - 21 February 2016
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما اصرار به آرامش در جامعه داریم و باید مردم را به صحنه بیاوریم اما اگر رقبای ما می خواهند یکسویه لیست اصلاح طلبان را زیر سوال ببرند ما آماده ایم تا 30 نفر لیست ما با 30 نفر آنان مناظره داشته باشیم.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما اصرار به آرامش در جامعه داریم و باید مردم را به صحنه بیاوریم اما اگر رقبای ما می خواهند یکسویه لیست اصلاح طلبان را زیر سوال ببرند ما آماده ایم تا 30 نفر لیست ما با 30 نفر آنان مناظره داشته باشیم.

به گزارش  ایرنا، محمدرضا عارف عصر یکشنبه در همایش مطالبات دانشگاهیان از مجلس آینده که در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: ما اخلاق را در انتخابات یک فرض و ضرورت می دانیم و همواره بر سیاست اخلاقی اصرار داریم و به هیچ وجه برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت اخلاق را کنار نمی گذاریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال همدلی، همزبانی، دولت و ملت اظهار داشت: در پایان سال جاری باید بین جریان های مختلف درون نظام همدلی و همزبانی وجود داشته باشد.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما اصرار داریم که نتیجه انتخابات باید تقویت همبستگی ملی باشد و شعار اصلی ما نیز حضور حداکثری تحت هر شرایطی است و بنا نداریم به دلیل مشکلات حضور کمرنگ داشته باشیم.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: از رقبا می خواهم به این سوال پاسخ دهند که سه مجلس گذشته یعنی مجالس هفتم، هشتم و نهم اکثریت با شما بود؛ چرا به جای بیان عملکرد به تخریب رقیب می پردازید؟ چرا کارنامه خود را اعلام نمی کنید که مردم بر اساس آن در مورد شما قضاوت کنند.

عارف افزود: ما در اجرای برنامه سوم توسعه در دولت اصلاحات عموما در تمامی شاخص ها رشد 90 درصدی را داشتیم، رشد اقتصادی 5.6 درصدی را داشتیم و نرخ بیکاری تک رقمی و تورم کنترل و برای اولین بار نرخ ارز یکسان شد.
وی ادامه داد: دوستان ما برنامه چهارم توسعه را تصویب کردند که باید به مردم بگویند عملکرد برنامه چهارم و پنجم توسعه چه بود و چه نظارتی بر اجرای آن داشتند؟ ما مجبور هستیم در تصویب برنامه ششم توسعه به برنامه چهارم برگردیم.

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین به عملکرد مجلس نهم در ارتباط با دولت های دهم و یازدهم اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد استیضاح ها و سوال ها مربوط به دولت آقای روحانی بوده است. می گویند چرا دولت روحانی کارنامه خود را ارائه نمی کند که من در پاسخ می گویم چه دولتی را تحویل آقای روحانی داده اید؟ بدهی دولت روحانی معادل 20 سال بودجه عمرانی است.

عارف افزود: تعداد سوال ها از وزرای دولت یازدهم قابل مقایسه با تعداد سوال ها از دولت دهم نیست و بسیاری از وزرا به خاطر مسائل شخصی و در برخی موارد، دخالت در امور اجرایی به مجلس می روند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: