کد خبر: ۶۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 19 February 2016
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: سعودی‌ها اصرار عجیبی دارند که رهبری نیروی شر را در منطقه به نیابت از آمریکا و صهیونسیت‌ها ایفا کنند. آن‌ها قابیل‌وار برادرکشی می‌کنند و برادران مسلمان را از عراق تا سوریه و از یمن تا بحرین به شهادت می‌رسانند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: سعودی‌ها اصرار عجیبی دارند که رهبری نیروی شر را در منطقه به نیابت از آمریکا و صهیونسیت‌ها ایفا کنند. آن‌ها قابیل‌وار برادرکشی می‌کنند و برادران مسلمان را از عراق تا سوریه و از یمن تا بحرین به شهادت می‌رسانند.

آیت الله دکتر محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری درباره ادعای اعزام نیروی زمینی از سوی سعودی‌ها به سوریه افزود: با توجه به اقدامات سالیان گذشته عربستان در منطقه باید گفت طرح هر ادعایی از سوی حکام ریاض بعید نیست. کسانی که خود را خادم حرمین شریفین می‌نامند و داعیه سیادت بر جهان عرب دارند و حتی ردای رهبری جهان اسلام را به خود می‌پوشانند اما رفتار آن‌ها در قبال جهان اسلام و جهان عرب کوچک‌ترین تناسبی با ادعاهای‌شان ندارد. آنها وقتی حدود 11 ماه بر سر کودکان و زنان بی‌دفاع و بی‌گناه یمن آتش و بمب می‌ریزند و با یک ارتش مجهز به سلاح‌های وارداتی ناشی از پول نفت به جان مردم یمن می‌افتند، وقتی از سال 2003 با انفجار و بمب گذاری نگذاشته‌اند مردم عراق رنگ آرامش را پس از دوران وحشت صدام حسین ببینند، وقتی در مقابل حرکت مسالمت‌آمیز و آرام مردم بحرین روی به اشغال بحرین می‌آورند و با ندانم کاری و اعزام تروریست‌های تکفیری به سوریه موجبات آوارگی و خانه به دوشی مردم سوریه را باعث می‌شوند، طرح هر ادعایی از سوی آن‌ها دور از ذهن نیست.

او در پاسخ به اسن سوال که چرا در شرایط کنونی که گفت‌وگوها در ژنو پیرامون یافتن یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه در جریان است آن‌ها چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند؟ خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در سال‌های گذشته از ترس بیداری اسلامی از یک کشور محافظه کار به یک کشور تهاجمی و گرفتار ماجراجویی جوانان خام تبدیل شده‌اند. آن‌ها به واسطه به قدرت رسیدن افراد خام و بی‌تجربه و ناکام ماندن طرح‌های شوم‌شان هم‌چون ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی و استراتژی حذف جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از معادلات منطقه به نوعی جنون سیاسی مبتلا گشته‌اند و تنش آفرینی و تشنج در منطقه را به مقتضای حال سیاسی‌شان می‌پسندند. از همین رو تلاش می‌کنند با تنش‌آفرینی و ایجاد اختلاف و صف‌بندی و انشقاق بین کشورهای منطقه مطامع خود را به پیش ببرند. اینکه چرا سعودی‌ها برخلاف رویه مسلط یعنی راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو پیرامون سوریه حرکت می‌کنند به شکست مفتضحانه آن‌ها در جنگ یمن بر می‌گردد، به هر حال نزدیک به یکسال از تجاوز آن‌ها به یمن می‌گذرد و آن‌ها به همراه برخی از کشورهای بی‌اراده به جان مردم مظلوم یمن افتاده‌اند و به صغیر و کبیر و پیر و جوان و زن و مرد رحم نمی‌کنند و هیچ‌کدام از اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه که فی الواقع قواعد حاکم بر جنگ است نیز رعایت نمی‌کنند.

قمی ادامه داد: آن‌ها دستاوردی در یمن نداشته‌اند و برای فرار از شکست به طرح ادعاهای بزرگ هم‌چون اعزام نیرو به سوریه می‌پردازند. از طرف دیگر جنگ قدرت شدیدی در ساختار سیاسی سعودی وجود دارد و این تزلزل و فضای شکننده سیاسی نیز باعث شده با ایجاد ماجراهای خارجی به نوعی به مدیریت آشوب در سیاست داخلی روی آورند، هم‌زمان این فضای شکننده باعث شده برخی از شاهزادگان جوان و خام از طریق تجاوز و حمله به کشورهای مسلمان را پلکانی برای ارتقای وزن سیاسی خود در ساختار سیاسی سعودی قرار دهند. ضمن این که مشکلات داخلی و نارضایتی‌های مردم نیز به نقطه بی‌بازگشتی رسیده است و حکام سعودی برای انحراف افکار عمومی به ماجراجویی و تنش‌آفرینی روی آورده‌اند.

وی با بیان این که از طرف دیگر ظرف روزها و هفته‌های اخیر دوستان عربستان یعنی گروه‌های تکفیری شکست‌های سخت و سنگینی از ارتش و نیروهای مردمی سوریه متحمل شده‌اند، افزود: نقطه اوج این حوادث آزادسازی النبل و الزهرا بود و البته این موفقیت‌ها در دیگر بخش‌های شمال سوریه مخصوصا در استان حلب ادامه دارد، امری که موجب هراس و ترس بیش از پیش تروریست‌ها شد و سعودی‌ها از درون کاخ‌ها برای روحیه دان و نگه داشتن مزدوران در صحنه عملیات با طرح اعزام نیروی زمینی آن‌ها را بازی می‌دهند. سعودی‌ها خیلی هم به آمریکا دلخوش بودند که ورود پیدا کند به موضوع سوریه، اما آمریکایی‌ها نتوانستند ورود پیدا کنند چون قدرت مقاومت را می‌دانند، این ماجرا مخصوصا پس از ورود روسیه به معادلات سوریه برای عربستان بسیار سنگین بود و لذا مقامات ریاض برای درتنگنا گذاشتن آمریکا اعزام نیرو را مطرح می‌کنند.

قمی درباره تبعات اعزام نیروی زمینی از سوی عربستان به سوریه گفت: مطمئن باشید شکست آن‌ها قطعی است و دولت و مردم سوریه انتظار ورود آن‌ها را می‌کشند تا انتقام همه کارشکنی‌ها و دسیسه‌های ریاض در بی‌ثباتی، ناامنی و خانه به دوشی مردم سوریه را بگیرند. ارتشی که از پس مردم بی‌دفاع یمن برنمی‌آید چگونه می‌خواهد به مصاف نیروهای جبهه مقاومت برود. ضمناً سعودی‌ها در جریان باشند اگر چنین خبطی را مرتکب شوند شک نکند بخش زیادی از نیروهای‌شان جذب گروه‌های تکفیری خواهند شد و موج بعدی تروریسم قطعا دامن عربستان را خواهد گرفت. اعزام نیرو به سوریه صرفاً ماجرای سوریه را پیچیده‌تر خواهد کرد و منجر به افزایش تنش و تشنج خواهد شد و پاسخ جبهه مقاومت آهنین خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در منطقه دو نیرو وجود دارد. یکی نیروی خیر است که دغدغه عزت و وحدت اسلام را دارد و برای مردم منطقه مردم‌سالاری و ثبات و احترام می‌خواهد و دیگری نیروی شر است که دغدغه تحقیر و سرکوب جهان اسلام را دارد و آلت دست نیروهای خارجی هستند، سعودی‌ها اصرار عجیبی دارند که رهبری نیروی شر را در منطقه به نیابت از آمریکا و صهیونسیت‌ها ایفا کنند. آن‌ها قابیل‌وار برادرکشی می‌کنند و برادران مسلمان را از عراق تا سوریه و از یمن تا بحرین به شهادت می‌رسانند. و به حجاج و علمای جهان اسلام تا کودکان و زنان بی‌گناه نیز رحم نمی‌کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برایش وحدت و عزت جهان اسلام بالاتر از هر چیزی است. از هر اقدامی که این هدف و اولویت را خدشه‌دار کند بیزار است. جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و آرامش نیاز دارد، اما متاسفانه سعودی‌ها بر طبل تفرقه و دو دستگی می‌کوبند و ساز ناکوک وحدت را در نای غرب و صهیونسیم سر داده‌اند. سعودی‌ها گمان نکنند با تنش‌آفرینی و ماجراجویی و اقدامات سناریوسازی شده می‌توانند قطار صلح و وحدت آفرین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را از ریل خارج کنند. سیاست خارجی ما منادی صلح، عزت و وحدت برای مسلمانان است. این که جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه ثبات منطقه‌یی است در دو امر خلاصه می‌شود یکی مردم‌سالاری دینی است و دیگری استقلال همه جانبه. فقدان این دو مهم باعث شده برخی کشورها از بیداری اسلامی و مطالبات مردم خود به هراس افتند و برای غلبه بر این هراس با دامن زدن به تنش و تجاوز و خونریزی سعی در انحراف افکار عمومی داشته باشند.

وی در پایان گفت: از سعودی‌ها برادارانه می‌خواهیم دست از ریختن خون مسلمانان بردارند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم بیش از این در پازل آمریکا و صهیونیست‌ها بازی نکنند و خود را بازیچه آن‌ها نکنند. به آن‌ها اعلام می‌کنیم شما که یک روز به بحرین و روز دیگر به یمن لشگرکشی می‌کنید و یک روز سودای لشگرکشی به سوریه را به سر دارید اگر خیلی جرات و جسارت پیدا کرده‌اید بروید و نگذارید ننگ اشغال سرزمین‌های‌تان توسط رژیم صهیونستی یعنی تیران و صنافیر در دهانه خلیج عقبه بیش از این بر پیشانی‌تان باقی بماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: