کد خبر: ۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 08 February 2016
ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به روند افزایش پرداخت تسهیلات در دو ماه گذشته خاطرنشان کرد: آمارها در روزهای اخیر بیانگر افزایش سطح تسهیلات پرداختی و نشان دهنده بهبود بازار خرید و فروش مسکن است.
عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: بانک مرکزی 10 هزار و 500 میلیارد ریال از سپرده های این بانک را با کاهش میزان ذخیره قانونی از 10 به دو درصد آزاد کرد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به روند افزایش پرداخت تسهیلات در دو ماه گذشته خاطرنشان کرد: آمارها در روزهای اخیر بیانگر افزایش سطح تسهیلات پرداختی و نشان دهنده بهبود بازار خرید و فروش مسکن است.

وی گفت: سال 93 مقرر شد 22 بانک تسهیلات بدون سپرده بافت فرسوده را مطابق دستورالعمل بانک مرکزی پرداخت کنند، اما اقدامات بانک ها در سال گذشته بسیار ضعیف بود، در حالی که امسال به پیشنهاد بانک مسکن مقرر شد به 50 هزار واحد مسکن واقع در بافت فرسوده از سوی این بانک تسهیلات پرداخت شود.

رحیمی انارکی اهمیت پرداخت تسهیلات بافت فرسوده را مورد تاکید قرار داد وگفت: اهمیت این موضوع برای مسئولان دولتی و جهت گیری اصلی بانک در سال آینده، پرداخت تسهیلات بدون سپرده با محوریت بافت های فرسوده شهری در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیات مدیره بانک مسکن پیرامون لایحه بودجه سال 95 دولت، افزود: وجود تبصره ای مختص بانک مسکن در این لایحه نشان دهنده اهمیت این موضوع است و عنوان بانک در این تبصره به توسعه ای ـ تخصصی تغییر پیدا خواهد کرد.

همچنین داود خلجستانی مدیرکل حقوقی بانک مسکن نیز گفت: تغییر اساسنامه بانک مسکن در دستور کار اداره کل حقوقی قرار داشت که منجر به تدوین پیش نویس اساسنامه بانک تخصصی ـ توسعه ای مسکن شده و این پیش نویس به کارگروه مربوطه و اعضای هیات مدیره بانک مسکن ارائه شده است.

وی اظهارداشت: تلاش و پیگیری جدی در خصوص کاهش نرخ سپرده های قانونی نزد بانک مرکزی از 10 به 2 درصد، منجر به رهاسازی حدود 10 هزار و 500 میلیارد ریال منابع برای بانک مسکن شد ،تا قدرت پرداخت تسهیلات افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، به منظور افزایش توانمندی پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن ،دولت در نظر دارد با تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه ای مسکن ،بتواند سیاست های دولت را در این بخش به اجرا در آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: