کد خبر: ۶۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 08 February 2016
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ICT کشور بر طبق برنامه‌ریزی در حال پیش‌روی هستیم و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آماده شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حوزه ICT کشور بر طبق برنامه‌ریزی در حال پیش‌روی هستیم و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آماده شده است.

به گزارش ایلنا از اهواز، علی‌اصغر عمیدیان در نشست اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیکی خوزستان و نشست تخصصی و هم‌اندیشی با بخش‌خصوصی حوزه ICT و دانشگاهیان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پهنای باند 4 ترابایتی در دهه فجر امسال محقق شد و بخش خصوصی باید از این ظرفیت استفاده کرده و به این حوزه ورود کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مجوز ارائه خدمات و سرویس‌های مختلف به تمام اپراتورها داده شده تا از این بستر استفاده بهینه شود.

عمیدیان بیان کرد: در سال 1395 پوشش شبکه داده شده تا از این بستر استفاده بهینه شود. در سال 95 پوشش شبکه نسل‌سوم 3G کامل، و پوشش نسل‌چهارم 4G نیز تا سال آینده به بسیاری از شهرها خواهد رسید.

وی گفت: در راستای توسعه این حوزه، به وایمکس‌ها امکان ارائه سرویس تا سرعت 10 مگابایت را اعطا کردیم.

عمیدیان در ادامه با تشریح عملکرد حوزه خود اظهار کرد: های‌وب در مناقصه‌ای متعهد شد تا خدمات اینترنت پرسرعت را در 25 هزار روستا فراهم آورد که در فاز نخست، 17 هزار و تا اردیبهشت‌ماه 95 تکمیل خواهد شد و تا پایان دولت تدبیر و امید این بستر برای تمامی روستاهای کشور فراهم می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود: از تمامی دستگاه‌ها و بخش‌خصوصی تقاضا داریم در این حوزه همکاری کنند تا اقتصاد روستاها بچرخد و امکان اشتغال، آموزش و سلامت از راه دور فراهم شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: