کد خبر: ۶۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - 08 February 2016
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه ایجاد شهر جدید در منطقه جاشلوبار در مجاورت شهمیرزاد تصویب شد، گفت: قرار است راه‌آهن سمنان - تهران هم سه‌خطه شود.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه ایجاد شهر جدید در منطقه جاشلوبار در مجاورت شهمیرزاد تصویب شد، گفت: قرار است راه‌آهن سمنان - تهران هم سه‌خطه شود.

علیرضا خسروی: به دلیل اینکه ظرفیت شهر گردشگری شهمیرزاد تکمیل شده است و امکان استقرار جمعیت بیشتر در این شهر وجود ندارد، ایجاد یک شهر جدید در مجاورت آن در دستور کار قرار گرفت و کارهای مطالعاتی آن انجام شد.

وی با بیان اینکه این شهر جدید در منطقه جاشلوبار بین چاشم و شهمیرزاد ایجاد می‌شود، گفت: مطالعات این شهر جدید به اتمام رسیده و فقط اشکالات جزئی مثل اتصال به شبکه ریلی به آن وارد شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برطرف کردن این مشکل، دو طرح مطالعاتی دیگر در دست داریم که یکی از آن‌ها ایجاد ریل راه‌آهن از سمنان به دوآب است که در مسیر خود از منطقه جاشلوبار هم می‌گذرد و اشکال وارد شده بر طرح مطالعاتی این شهر را هم برطرف می‌کند.

خسروی ادامه داد: طرح مطالعاتی دوم هم اتصال ریلی سمنان به یزد است که بدین ترتیب، دسترسی به مرکز کشور را سهولت می‌بخشد و اجرای این طرح‌ها بین 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد.

وی درباره آغاز پروژه قطار برقی خط تهران- مشهد هم گفت: راه‌اندازی قطار برقی تهران-مشهد یکی از آرزوهای مردم استان سمنان بود که در سفر رئیس جمهوری به مشهد مقدس، عملیات اجرایی آن به طور رسمی توسط چینی‌ها آغاز شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این قطار علاوه بر صرفه‌جویی چهار تا پنج ساعته در وقت و زمان مردم سبب افزایش ضریب امنیت سفر نیز می‌شود.
به گفته وی، قرار است راه‌آهن سمنان تا تهران هم سه خطه شود و بدین ترتیب، در رده قطارهای محلی قرار می‌گیریم که به تهران متصل خواهیم شد./فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: