کد خبر: ۶۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - 29 January 2016
فخریه کاشان با اشاره به قیمت چندبرابری هواپیماهای دست دومی که در دوران تحریم خریداری شده بود، گفت: در زمان تحریم یک فروند ایرباس ۳۲۰ یا ۳۲۱ با عمر ۱۰ تا ۱۵ ساله بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون یورو خریداری می‌شد در حالی که الان یک فروند هواپیما نو از این نوع بین ۴۲ تا ۴۴ میلیون دلار قیمت دارد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل به قرارداد دیگر دولت با شرکت بوئینگ فرانسوی اشاره کرد و گفت: براساس قرارداد، این شرکت فرانسوی با شرکت شهر فرودگاهی ایران، یک شرکت تاسیس می‌کنند که ۶۰ درصد از سهام این شرکت متعلق به ایران است و مطابق با آن، طرح توسعه فرودگاه امام اجرایی می‌شود اما شرط این است که طرف خارجی ۱۰۰ درصد پول را وارد این شرکت کند تا فرودگاه ساخته شود. در همین حال، پس از ساخت، بهره برداری به صورت BOT خواهد بود اما اداره فرودگاه به صورت مشترک با طرف ایرانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید ۳ ماهه طرفین کارهای مهندسی و مطالعاتی را انجام دهند و مناقصه برگزار شود تا سهم بزرگی از ساخت به دست پیمانکاران داخلی انجام گیرد، گفت: براساس قرارداد تا سال ۲۰۲۵ باید ظرفیت فرودگاه امام به ۴۵ میلیون مسافر برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به قرارداد توسعه فرودگاه مشهد و اصفهان اشاره کرد و گفت: این قرارداد با شرکت ونچی فرانسه به امضا رسیده است که در این قرارداد هم در مدت ۳ ماه باید طرفین کار مهندسی را انجام دهند و پروژه از سوی پیمانکار ایرانی انجام گیرد.

فخریه کاشان به قرارداد با شرکت‌های ایتالیایی هم اشاره کرد و افزود: مقرر شده است شرکت‌های ایتالیایی در هفته آینده به ایران سفر کنند و قراردادها در ایران به امضا برسد.
برچسب ها: ایرباس ، بوئینگ ، هواپیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: