کد خبر: ۶۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - 26 January 2016
مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: صادرات استان فارس در سال جاری به ۱۳۹ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار رسید.
سکینه سیاحی ظهر سه شنبه در نشست خبری آخرین وضعیت گمرکات استان فارس تاکید کرد: ۴۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۹ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار از گمرکات فارس طی ۱۰ ماه گذشته صادر شده است.

وی ادامه داد: در مدت ۱۰ ماه گذشته کالاهای صادراتی به ۵۴ کشور صادر شده که از جمله آنها عراق، امارات، آلمان، ترکمنستان، اتریش و... بوده که شامل شیره و عصاره شیرین بیان، رب گوجه فرنگی، محصولات لبنی، دستگاه های مبدل حرارتی، سیمان و... بوده است.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: طی این مدت در میان کالاهای صادراتی شیره و عصاره شیرین بیان، از لحاظ وزن ۲۹ درصد و ۱۸ درصد افزایش داشته است.

سیاحی با اشاره به وضعیت واردات استان فارس نیز گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۳۱ هزار و ۸۲۶ تن کالا به ارزش ۸۳ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار از طریق گمرکات فارس وارد شده که نسبت به مدت سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵ و ۵۹ درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص مسافرات ورودی استان نیز گفت: طی این مدت تعداد۳۱۶ هزار و ۸۸۸ نفر از طریق مرز هوایی استان وارد شدند که از این تعداد ۲۵۹ هزار و ۹۴۸ نفر ایرانی و ۵۶ هزار و ۹۴۰ نفر گردشگر خارجی بودند.

مدیرکل گمرکات استان فارس ادامه داد: در این مدت تعداد ۳۰۹ هزار و ۹۵۹ نفر مسافر از طریق مرزهایی خارج استان شدند که از این تعداد ۲۵۳ هزار ۸۵۲ ایرانی و ۵۶ هزار و ۱۰۷ نفر خارجی بودند.

سیاحی افزود: تعداد ۱۵ هزار ۶۶۸ بسته به ارزش ۶۶ هزار و ۴۶ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و تعداد ۴ هزار و ۵۲۶ بسته به ارزش ۳۷ هزار و ۷۰۷ دلار به خارج کشور ارسال شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: