کد خبر: ۶۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 24 January 2016
طبق تفاهم نامه ای که اخیر با عمان صورت گرفته ، در دیداری که با تجار و بازرگانان این کشور صورت می گیرد بررسی ظرفیت های تجاری بین عمان و ایران مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.
 استاندار هرمزگان گفت: طبق تفاهم نامه ای که اخیر با عمان صورت گرفته ، در دیداری که با تجار و بازرگانان این کشور صورت می گیرد بررسی ظرفیت های تجاری بین عمان و ایران مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا ، جاسم جادری یکشنبه درحاشیه سفر به مسندم عمان افزود: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت ها و همچنین موقعیت به وجود آمده پس از لغو تحریم ها با استان مسندم عمان به عنوان یک استان هدف در مبادلات تجاری و روابط به نتیجه ای مطلوب دست یابیم.

وی بیان داشت: در این سفر نمایشگاه دستاوردهای استان را در قالب بنادر و دریانوردی، صنایع، معادن، شیلات و گردشگری و دستاوردهای دیگر را که در قالب سرمایه گذاری در استان هرمزگان خواهیم داشت را در آنجا عرضه می کنیم.

استاندار هرمزگان اظهارکرد: در ادامه این سفر دیداری با استاندار مسندم در بندرخصب داریم و در آنجا نمایشگاهی به مدت یک هفته برپا می شود که امیدواریم بتوانیم با این سفر و ظرفیت هایی که ایجاد شده توانمندی های استان هرمزگان را در عمان به نمایش بگذاریم.

جادری اضافه کرد: سه روز پس از حضور هیات هرمزگانی در این کشور در شهر مسقط پایتخت کشور عمان نمایشگاهی توسط وزارت صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران دایر می شود و امیدواریم که دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را در کشور دوست و همسایه عمان به نمایش بگذاریم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر نیز گفت: این هیات با ریاست استاندار هرمزگان با برنامه ریزی به دنبال ایجاد هماهنگی در جهت کمک به معیشت و رونق بخشی به اقتصاد و تجارت دریایی به بنادر استان به خصوص بنادر شرق و سواحل مکران است.
محمد محسنی ابراز امیدواری کرد: در این سفر شرایط افزایش مبادلات و فعالیت های تجاری بین دو کشور فراهم شود.

وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا با همکاری های دوجانبه ، خطوط مسافری و گردشگری دریایی بین استان هرمزگان و بنادر مختلف کشور عمان را راه اندازی کنیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه ظرفیت نامحدودی در بنادر استان به خصوص بنادر شرق وجود دارد ، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در حال آماده سازی زیرساخت ها در سواحل مکران است.

محسنی ، توسعه و گسترش فعالیت های تجاری و گردشگری را بسته به توان و ظرفیت کشور عمان دانست وگفت: بستر لازم برای ایجاد این روابط فراهم است و از ایجاد این روابط و رونق فعالیت های تجاری و گردشگری استقبال می کنیم.

وی در خصوص راه اندازی خط مسافری دریایی بین دو کشور ایران و عمان هم گفت: نظر عمانی این است که یک خط مسافری بین بندر خصب در کشور عمان با بندرعباس ایجاد شود اما گزینه های دیگری مثل قشم ، جاسک و بندرسیریک نیز در حال بررسی است .

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت کشور عمان به جای کشورهای دیگر منطقه در حوزه تجارت دریایی ، خاطرنشان کرد: این مسئله به استقبال بازار کشور عمان بستگی دارد و هرمشتری که خواهان محصولات کشور ما باشد ، برای ایجاد مبادلات آمادگی داریم.

استاندار هرمزگان به همراه یک هیات اقتصادی- سیاسی و جمعی از مدیران این استان از جمله مدیر بندر شهید باهنر و فعالان بخش خصوصی برای شرکت در همایش تجار و بازرگانان عمانی و برپایی نمایشگاه دستاوردهالی هرمزگان به دعوت استاندار مسندم عمان با کشتی 'الحلانیات' از بندر شهید باهنر عازم بندرخصب شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: