کد خبر: ۶۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 23 January 2016
نخستین جشنواره ملی گل ارکیده برای اولین بار به میزبانی نوشهر برگزار می‌شود.
شروین نوشین عضو شورای شهر نوشهر شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره ملی گل «ارکیده» برای نخستین بار در کشور به میزبانی نوشهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره ملی از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ بهمن امسال در شهر نوشهر برگزار می‌شود.

رئیس نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده»، افزود: بسترها و امکانات لازم آماده است و برخی از زیرساخت‌ها مهم نمایشگاهی نیز ایجادشده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه درراه برگزاری این جشنواره، اعضای شورای شهر و شهرداری نوشهر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: این جشنواره یک کار بسیار بزرگی است و فضای همدلی و همکاری بسیار خوبی هم برای برگزاری آن وجود دارد و مطمئناً باهمت و تلاش همه این عزیزان، نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» به بهترین و باکیفیت‌ترین شکل ممکن برگزار خواهد شد.

نوشین تصریح کرد: خاستگاه و زیستگاه اصلی گل «ارکیده» در شهرستان‌های نوشهر و چالوس است و این پدیده بسیار مهم و زیبا به دلیل وجود شرایط خاص آب و هوایی این دو منطقه به وجود آمده است و به همین دلیل گونه‌های مختلف این گل باکیفیتی بسیار عالی رشد و نمو می‌کند.

وی بابیان اینکه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی «گل ارکیده» در محل شورای شهر نوشهر تشکیل شد، اظهار کرد: این‌یک گام ارزشمند فرهنگی در حوزه وظیفه‌مندی برای نوشهر است و ازاین‌پس نوشهر به‌عنوان شهر ارکیده‌های کشور معرفی و شناخته می‌شود.

رئیس نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» بیان کرد: اگرچه ممکن است این جشنواره در گام نخست با اشکالاتی روبه‌رو باشد ولی مطمئناً در سال‌های آینده با کمترین اشکال برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» در نوشهر نیز از حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ و شهیر گل ارکیده کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: هفت تولیدکننده بزرگ گل ارکیده کشور در نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» حضور خواهند یافت که قرار است چند تولیدکننده دیگر هم به آن‌ها اضافه شود.

غلام‌رضا گلزاری دهنو بابیان اینکه دعوت‌نامه‌ها آماده و بخشی از آن ارسال شدند، اظهار کرد: مابقی نیز از طریق پست به مدعوین در دیگر شهرها ارسال خواهد شد.

وی پیشرفت کاری کمیته‌های تخصصی و فنی این جشنواره را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: جلسات در طول هفته به‌طور منظم با حضور اعضای کمیته‌ها برگزار می‌شود و دستورالعمل‌های اجراشده هر کمیته موردبررسی قرار می‌گیرد تا اگر نیاز به همراهی و کمک بیشتری بود، نسبت به رفع آن با مشارکت و همدلی همه اعضا اقدام شود.

دبیر جشنواره نخستین جشنواره ملی گل «ارکیده» گفت: طراحی‌ها و آماده‌سازی فضای نمایشگاهی هم با سرعت و البته دقت بسیار خوبی در حال انجام است و بخش‌های متنوع و شکیلی برای ایام برپایی نمایشگاه در نظر گرفته شد.

گلزاری دهنو اضافه کرد: ابعاد غرفه‌های نمایشگاه مشخص شدند و بررسی‌های بعدی در راستای نوع جانمایی و شکل‌گیری غرفه‌ها و دیگر بخش‌های نمایشگاهی هم از سوی تیم تخصصی در حال عملیاتی شدن است.

وی با اشاره به اینکه جاذبه‌های منطقه را علمی و فنی می‌بینیم، گفت: در این نمایشگاه از تازه‌ترین پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی منطقه در زمینهٔ تولید و پرورش گل ارکیده نیز رونمایی می‌شود.

شهردار نوشهر نیز بابیان اینکه برگزاری این جشنواره یک کار بزرگ و ارزشمندی است، اظهار کرد: در شهرداری و شورای شهر این موضوع را یک وظیفه برای خود می‌دانیم و برای کمک به برگزاری هر چه‌بهتر آن در کنار اعضای کمیته‌های جشنواره هستیم. ‌

فرهاد بنی شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه کار شهرداری فقط جدول‌بندی و آسفالت نیست، افزود: کارهای فرهنگی و هر آنچه اسباب نشاط روح و روان انسان را فراهم گرداند، در دستور کار خود داریم و از برنامه‌های فرهنگی و هنری استقبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: کار سختی اعضای کمیته برگزاری این جشنواره ملی بر دوش می‌کشند و این جای تحسین و قدردانی دارد و امیدواریم هرسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود و مطمئناً نیز با همدلی و همکاری‌های بسیار دوستانه‌ای که مشاهده می‌شود، این‌چنین خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: