کد خبر: ۶۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 17 January 2016
زمینه برای تعامل مشترک میان سازمان منطقه آزاد اروند و موسسات تجاری و بازرگانی استان بصره مهیا است.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته و حضور تجار و بازرگانان  این حوزه از کشور عراق، نشستی مشترک میان محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند، رئیس اتاق بازرگانی استانی بصره و رئیس اتاق صنایع در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

در این نشست، معتمدی، ضمن تاکید بر همکاری های دو جانبه، به برخی مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: زمینه ها برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه آزاد اروند فراهم می باشد چرا که وجود مزیت هایی نظیر حمل و نقل چهار وجهی، زیرساخت های صنعتی و خدمات تجاری و بازرگانی و موقعیت منحصر به فرد توریستی و گردشگری می تواند زمینه فعالیت مشترک بین ما و کشورهای همسایه به ویژه عراق باشد. برخی از کشورهای همسایه نیز در این زمینه و برای تعامل مشترک نظیر کویت، اعلام آمادگی کرده اند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها افزود:  مشترکات فرهنگی و دینی زیادی میان ما و مردم کشور عراق وجود دارد و همین عامل می تواند به لحاظ اقتصادی در روند رشد و توسعه همکاری های دو جانبه موثر باشد.

نشست های مشترک چنانچه به طور مستمر باشد می تواند عملکردی قابل قبول را در ترسیم روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کند.

در بخشی دیگر، رئیس اتاق صنایع استان بصره نیز، منطقه آزاد اروند را منطقه ای توصیف کرد که در حال رشد و شکوفایی در منطقه است و وجود قابلیت های توانا از قبیل نیروی متخصص توانا و ماهر و ظرفیت های تولید بالا را از مزایای منحصر به فرد منطقه آزاد اروند قلمداد کرد.

ما با توجه به موفقیت های اروند در فعالیت های اقتصادی و صنعتی خود و جذب سرمایه گذار، دست همیاری و کمک را به سوی دوستان و برادران ایرانی در منطقه آزاد اروند دراز می کنیم و انتظار داریم زمینه فعالیت های مشترک در تمام زمینه ها بیشتر شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند و رئوسای اتاق های بازرگانی و صنایع بصره از نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته با حضور اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان و رئیس هیئت مدیره سازمان بازدید به عمل آوردند و با آخرین دستاوردها و تولیدات وابسته به صنعت ساختمان آشنا شدند.

در این بازدید، زمانی، بر لزوم ایجاد همکاری های فرهنگی و اجتماعی به منظور استحکام پیوندهای تجاری و اقتصادی تاکید کرد که از جمله آنها بررسی و مطالعه تاسیس مدرسه دو زبانه فارسی-عربی در منطقه آزاد اروند است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: