کد خبر: ۶۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۴ - 10 January 2016
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با تاکید بر رشد سالانه ۴ درصدی صیادی در کشور گفت: در حالی که صید در دنیا با کاهش سالانه نیم درصدی روبه رو است ایران رشد چهار درصدی دارد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: علی اصغر مجاهدی عصر چهارشنبه در نخستین جشن ملی ساردین ماهیان گفت: استان هرمزگان با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ درصد از صد کشور یکی از مناطق اصلی صیادی است و این رقم در برنامه ششم توسعه به ۴۵ درصد خواهد رسید.

وی با تاکید بر رشد سالانه ۴ درصدی صیادی در کشور گفت: در حالی که صید در دنیا با کاهش سالانه نیم درصدی روبه رو است ایران رشد چهار درصدی دارد و این موضوع نشان از اهمیت این صنعت شیلات در رونق اقتصادی کشور دارد.

مجاهدی بیان داشت: صید ساردین ماهیان نیز بارشد ۳۰ درصد در هر سال همراه است و پیش بینی می شود صید ماهیان ریز در پایان برنامه ششم توسعه دو برابر شود.
وی ضمن بیان اهمیت احداث صنایع بسته بندی و فرآوری ماهی اضافه کرد: احداث صنایع بسته بندی ماهی نقش مهمی در افزایش ارزش افزوده و پیشگیری از تبدیل بخش اعظمی از این ماهیان به پودر ماهی دارد.

رونق اقتصاد شیلات با ایجاد صنایع پایین دستی
در ادامه این آیین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز با تاکید بر اهمیت ایجاد صنایع پایین دستی در صنعت شیلات افزود: تکمیل زنجیره فرآوری و بسته بندی ماهی در کنار بازاریابی مناسب و فرهنگ سازی موجب رونق صنعت شیلات می شود.

فرزین حقدل گفت: کشورهایی که از نظر اقتصاد دریایی پیشرفته هستند به تجارت دریایی اهمیت زیادی می دهند اما متاسفانه در صد سال اخیر در کشور ما در این حوزه کم کاری شده است.
حقدل ادامه داد: تکمیل صنایع بسته بندی و فرآوری،  بازاریابی مناسب و فرهنگ سازی برای قرار گرفتن آبزیان در سبد غذایی مردم از مهمترین اقداماتی است که برای رونق صنعت شیلات باید انجام شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روابط این سازمان و شیلات کشور هم اکنون در بهترین سطح قرار دارد و ایجاد چرخه کامل صید، فرآوری، بسته بندی، بازاریابی از اولویت های منطقه آزاد است.

نخستین جشن ملی ساردین ماهیان با حضور مسئولان کشوری و استانی در جزیره قشم و با هدف توسعه صنایع فرآوری برای فزایش ارزش افزوده صید این ماهیان برگزار و در آن از فعالان و صیادان این حوزه تقدیر شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: