کد خبر: ۶۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 09 January 2016
شرکت متروی تهران اعلام کرد خطوط متروی شماره ۸ و ۹ جزو برنامه های بلندمدت محسوب می شود ولی خط متروی شهر جدید پرند در حال احداث است.
شرکت متروی تهران اعلام کرد خطوط متروی شماره ۸ و ۹ جزو برنامه های بلندمدت محسوب می شود ولی خط متروی شهر جدید پرند در حال احداث است.

پرسشهای مکرر شهروندان در سرویس مشکلات مردم در خصوص توسعه خطوط مترو از تهران به سایر شهرهای همجوار، باعث شد تا روابط عمومی شرکت مترو در پاسخ اعلام کند خطوط ۸ و ۹ جزو برنامه های توسعه بلندمدت مترو محسوب می شود ولی توسعه جنوبی خط ۱ مترو تا شهر جدید پرند در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق اعلام روابط عمومی شرکت مترو توسعه جنوبي خط 1 متروي تهران از ايستگاه شاهد تا شهر جديد پرند در مسیری بطول حدود 52 كيلومتر در حال انجام است و بیشتر این مسیر به صورت ترانشه باز اجرا می شود. مهمترین اقدامات انجام شده در مسیر ترانشه باز و U Wallتاکنون حفاری به طور 7.2 كيلومتر و اجرای فونداسيون و دیواربه طور تقریبی 7 كيلومتر بوده است. همچنین برای این مسیر سقف به طول 7.8 كيلومتر احداث شده است.

روابط عمومی مترو اعلام کرد در بخش سازه اتصال (ترانزيشن) نیز حفاري انجام شده حدود ۶۰۰ متر بوده که به همین میزان نیز فونداسیون، دیوار و سقف اجرا شده است.

به گزارش متروی تهران در بخش تونل (ايراني - اتريشي) ، تاکنون حفاري و حفاظت فوقاني به طول حدود 1.4 كيلومتر انجام شده که به همین میزان نیز حفاري و حفاظت تحتاني، راديه كف و اجراي بدنه صورت گرفته.
طبق این گزارش در بخش روسازي و ريل گذاري مسير، اتمام خاك‌ريزي و كوبش در طول حدود 11.4 كيلومتر مسير روباز انجام شده که اجراي 10 كيلومتر ساب‌بالاست در اولويت اول قرار دارد و در همین بخش از میر نیز اجراي حدود 5 كيلومتر از روسازي بتني به‌صورت رفت و برگشت به اتمام رسیده است. در کل مسیر حدود ۱۷.۵ كيلومتر ریل گذاری اجرا شده و بخشي از مراحل اجرايي پل هاي مسير شامل اجراي شمع ها، فونداسيون و ستون و سرستون، نصب تير و بتن ريزي عرشه نیز در دست اقدام است.
با توجه به جمعیت فراوانی که از شهر پرند هر روزه به تهران مسافرت می کنند و همچنین قرارداشتن فرودگاه بین المللی امام خمینی در مسیر این خط مترو، پیش بینی می شود در زمان بهره برداری، این خط بدل به یکی از شلوغترین مسیرهای مترو تهران در خارج از حریم شهری شود.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/991056/#ixzz3wluFvLec
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: