کد خبر: ۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۴ - 28 December 2015
ولی‌الله سیف خبر داد
این بانک از طریق وکیل خود در حال اقدام و پیگیری برای توقف مصوبه برداشت 7/ 1 میلیارد دلار از سوی کنگره آمریکا از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران است.
بانکداری ایرانی –رئیس کل بانک مرکزی گفت: این بانک از طریق وکیل خود در حال اقدام و پیگیری برای توقف مصوبه برداشت 7/ 1 میلیارد دلار از سوی کنگره آمریکا از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران است.

 ولی‌الله سیف در حاشیه نخستین همایش مالی اسلامی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات بانک مرکزی درباره مصوبه کنگره آمریکا درباره برداشت حدود 2 میلیارد دلار ازحساب بلوکه شده ایران افزود: رقم 5/ 2 میلیارد دلار شامل سود اضافه شده به رقم اصلی 7/ 1 میلیارد دلار است؛ این پرونده همچنین ازطریق دفتر نهاد ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است که امیدواریم نتیجه آن را دریافت کنیم. سایت مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار گزارشی از مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی ایران در آمریکا خبر داد که در آن 226 نماینده کنگره به برداشت 75/ 1 میلیارد دلار از حساب‌های بلوکه شده بانک مرکزی رای دادند. 

پیش از این نیز نمایندگان کنگره طرح‌هایی برای بلوکه کردن دارایی‌های ایران پیشنهاد داده بودند. 

چهارشنبه هفته گذشته نمایندگان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در طرحی ضدایرانی، خواستار برداشت از منابع مالی متعلق به بانک مرکزی ایران شدند که توسط آمریکا مسدود شده است. این طرح موسوم به «دادگاه یار» از سوی کنگره برای پشتیبانی از فرآیند ادعایی رسیدگی به پرونده اقدامات تروریستی منتسب به ایران تصویب شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: