کد خبر: ۵۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 24 December 2015
معاون دانشگاه صنعتی و نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: امسال تنها 30 درصد اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.
مسعود تجریشی در نشست احیای دریاچه ارومیه اظهارکرد: در سال 94 یک هزار و 975 میلیاردتومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه تعیین شده بود که 30 درصد آن به استان به منظور احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده شده است. اکنون نسبت به دو سال گذشته به صورت میانگین 27 سانتی متر از تراز دریاچه ارومیه کاسته شده و ظرف 20 سال اخیر نیز 8 متر از تراز آن کم شده است.

وی اظهار کرد: 26 راهکار برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده که از آذر سال 92 توانسته‌ایم نسبت به پیاده‌سازی برنامه‌ها و تامین بودجه اقدام کنیم.

معاون دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: تاکنون 445 میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی برایاین منظور داده شد. برای احیای دریاچه ارومیه کارهای فنی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود اما باید برای احیای دریاچه خود مردم بیشتر کمک کنند.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به پروژه اتصال دو رودخانه زرینه‌رود و سیمینه‌رود افزود: با اتصال این دو رودخانه شاهدیم، بارش‌ها و روان آب‌های ایجاد شده به پیکره دریاچه منتقل شده و قسمت جنوبی دریاچه پرآب شده است.

وی ادامه داد: سال آینده آبگیری و رها سازی آب از سد چراغ ویس، چپرآباد و سیلوه را خواهیم داشت که به کمک احیای دریاچه آمده و منبع آبی جدیدی برای دریاچه ارومیه ایجاد می‌کند. در راستای احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از تبعات خشک شدن اقداماتی خوبی از قبیل توجه به آبیاری تحت فشار، بوته کاری و نهال کاری و جلوگیری از چرای غیرمجاز انجام شده است.
برچسب ها: دریاچه ارومیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: