کد خبر: ۵۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
منابع افغان گفتند، گفت و گوهای صلح افغانستان با گروه طالبان تا دو هفته آینده با نظارت جامعه جهانی از سر گرفته می شود.
این منابع امروز (پنجشنبه) به نقل از «حکمت خلیل کرزی» معاون وزارت خارجه افغانستان در نشست مشترک مطبوعاتی با «سرتاج عزیز» مشاور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد، افزودند، کابل نیز با تدوام گفت وگوهای صلح افغانستان موافقت کرده است.

گفت و گوهای صلح افغانستان و گروه طالبان حدود چهار ماه قبل بعد از انتشار خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر پیشین طالبان به حالت تعلیق درآمد.

دو طرف نخستین دور گفت و گوهای خود را در شهر تفریحی مری پاکستان در نزدیکی اسلام آباد پایتخت این کشور با نظارت کشورهای چین و آمریکا برگزار کردند.

انتشار خبر از سرگیری گفت و گوهای صلح افغانستان با گروه طالبان، در شرایطی صورت می گیرد که این گروه دچار اختلاف های شدید درون گروهی است و در دو روز گذشته حامیان «اختر محمد منصور» جانشین محمد عمر رهبر پیشین طالبان با هواداران «محمد عبدالرسول» رهبر گروه انشعابی طالبان در منطقه زیرکوه شهرستان شیندند هرات بشدت درگیر شده اند.

گروه ملا اختر مدعی شده است که گروه عبدالرسول از حمایت دولت کابل برخوردار است و در درگیری های منطقه زیرکوه ارتش هرات، تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای گروه انشعابی طالبان قرار داده است.

گروه تروریستی داعش از منصور دادالله یکی از معاونان گروه انشعابی طالبان که حدود سه هفته قبل در منطقه خاک افغان زابل کشته شد، حمایت می کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: