کد خبر: ۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
بوئنیگ به وضوح در گرفتن تعداد سفارش از ایرباس عقب افتاده است.
تعداد سفارشات تحویلی ایرباس در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی به تعداد 1000 فروند هواپیما رسیده تا علاوه بر افزایش سهم این شرکت از بازار تولید هواپیما، رقابت سالیانه در مقابل رقیب دیرینه، بوئینگ نیز به سود این شرکت تمام شود.

این در حالی است که بوئینگ همچنان پیشتازی خود در جایگاه بزرگ‌ترین تولید کننده هواپیماهای جت را حفظ کرده که این مهم را تا حدودی مدیون تاخیر در تحویل هواپیماهای تولیدی توسط ایرباس اروپا است. سهم گروه هواپیمایی ایرباس از بازار در این مدت 2.8 درصد و سهم بوئینگ نیز 0.4 درصد افزایش یافته است.

ایرباس روز دوشنبه از فروش 169 هواپیما در ماه نوامبر خبر داد تا مجموع هواپیماهای به‌فروش رسیده این شرکت به 1079 فروند افزایش یابد. پس از درنظر گرفتن فروش‌های منتفی شده و تبدیلات انجام شده در این مدل‌ها، تعداد مجموع به 1007 هواپیما می‌رسد.

این تعداد در مقابل مجموع  655 فروند هواپیمای به‌فروش رفته توسط بوئینگ قرار می‌گیرد که با احتساب فروش‌های منتفی شده، مقدر نهایی به 568 هواپیما کاهش می‌یابد.

ایرباس در یازده ماه اول بازه زمانی یادشده، 556 فروند هواپیما شامل ده مدل با اندازه متوسط A350 و بیست و چهار مدل سوپر جمبو A380 را به مشتریان خود تحویل داده است. این در حالی است که بوئینگ رسیدن به هدف تعداد فروش 750 تا 755 فروند هواپیما را در سال 2015 مدنظر قرارداده است.

علی‌رغم این افزایش سهم، تحلیلگران معتقدند جدیدترین اطلاعات منتشر شده پس از برگزاری نمایشگاه هوایی دوبی در ماه گذشته، نکات قابل توجه و شگفت‌انگیزی در خود دارد.

نکاتی که جایگاه مستحکم‌تر ایرباس در خصوص سفارش‌های جت‌های به‌روزرسانی‌شده را نشان می‌دهد تا جایی که این افزایش فروش، به‌طور ‌ویژه اولین نمایش عمومی بوئینگ 737 مکس را نیز تحت تاثیر قرارداده است. 

بوئینگ موفق به ثبت آمار فروش 2955 جت (نوسازی شده) در مدت یادشده گردیده اما تاکنون نتوانسته آماری مشابه با آنچه برای A320neo ثبت شده را بدست آورد. ایرباس با دریافت 4443 سفارش برای جت‌های خانواده A320neo موفق شده 60 درصد سهم بازار را در دسته جت‌های با مصرف سوخت بهینه به خود اختصاص دهد تا در این راه نیز رقیبی فراتر از حد تصور برای بوئینگ به حساب آید. 
برچسب ها: ایرباس ، بوئینگ ، A320neo ، هواپیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: