کد خبر: ۵۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 20 November 2015
سازمان منطقه آزاد انزلی توانمندی های صادراتی، صنعتی، تجاری و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به همراه کنسرسیومی از شرکت های دانش محور فعال و انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران منطقه در اولین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان گیلان در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان حضور یافت.
فعالیت شرکت های دانش محور در این نمایشگاه در حوزه های صنایع نفت، گاز، ماشین آلات صنعتی، نانو شیمی، کشاورزی، پزشکی، آزمایشگاهی، خدمات فنی مهندسی است که با هدف صادرات محصولات از منطقه آزاد انزلی به جمهوری آذربایجان و جذب سرمایه گذاران و توسعه مبادلات تجاری در این نمایشگاه حضور یافتند.

این نمایشگاه با حضور استاندار گیلان و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان از 26 آبان ماه افتتاح و تا 28 آبان در مساحتی بالغ بر 2 هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی باکو برگزار شد.

این نمایشگاه پیرو دیدار دو جانبه روسای جمهور ایران و آذربایجان در سال گذشته با هدف توسعه و افزایش حجم مبادلات تجاری فی مابین تجار و بازرگانان، افزایش حجم صادرات غیر نفتی به جمهوری آذربایجان و دسترسی به اهداف تعیین شده در 5 سند همکاری دو کشور برگزار شده است. 

شایان ذکر است در همایش تخصصی که با حضور بیش از 200 نفر از تجار دو کشور در روز قبل از افتتاح نمایشگاه برگزار شد، نمایندگان سازمان ظرفیت های قانونی، فرصت های سرمایه گذاری، ویژگیها و مزایای این منطقه را برای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور معرفی کردند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: