کد خبر: ۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 28 October 2015
رئیس جمهور گفت: بندر چابهار که به عنوان بندر مهم ترانزیتی، هندوستان را به افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند، می تواند در راستای توسعه همکاری‌های همه جانبه دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «سائوراب کومار»، با بیان اینکه هندوستان به عنوان کشور بزرگ آسیایی، دوست مهمی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌‌شود و روابط دو کشور کهن و تاریخی است، گفت: همسایگی ما در منطقه و اتصال جغرافیایی در اقیانوس و مسایل استراتژیک منطقه باعث می‌شود تا ایران و هند روابط عمیقتری با یکدیگر داشته باشند.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه ایران و هندوستان می‌توانند در تمامی زمینه‌های مورد علاقه از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روابط خود را بیش از پیش تقویت کنند، اظهارداشت: بندر چابهار در ایران که به عنوان بندر مهم ترانزیتی، هندوستان را به افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند، می تواند در راستای توسعه همکاری‌های همه جانبه دو کشور مورد استفاده قرار گیرد.

روحانی با بیان اینکه تهران و دهلی نو می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه بنادر و راه‌آهن، ایجاد صنایع مختلف، انرژی و سایر بخش‌های اقتصادی و تجاری همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند، اظهار داشت: امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم با تلاش و همکاری بیشتر، زمینه‌های مناسبی را  برای توسعه و پیشرفت روابط دو کشور ایجاد کنیم.

"سائوراب کومار" سفیر جدید هندوستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری با بیان اینکه "دوستی و پیوندهای تاریخی ایران و هندوستان می‌تواند پایه‌ای برای توسعه روابط دو کشور باشد"، گفت: هند آمادگی دارد تا در تمامی زمینه‌ها از جمله مسایل سیاسی، اقتصادی، موضوعات استراتژیک مقابله با تروریسم با ایران رایزنی و مشارکت کند.

سفیر جدید هندوستان در تهران ،  چابهار را به عنوان نقطه اتصال کشورش با افغانستان و کشورهای آسیای میانه حائز اهمیت توصیف کرد و خواستار توسعه همکاری‌ها در این منطقه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هند در منطقه آزاد چابهار شد.

وی همچنین بر ایجاد تسهیلات مناسب برای توسعه روابط مردم دو کشور تأکید کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: