کد خبر: ۵۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - 28 October 2015
سرپرست مدیریت منطقه هرمز از انتظار مردم و مسئولان این جزیره از تصویب جزئیات لایحه الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد.
عباس خدادادزاده نیک پی بیان کرد: کلیات لایحه الحاق هرمز به منطقه آزاد قشم که در تیرماه 1393 از سوی دولت تدبیر و امید به مجلستقدیم شده بود؛ به تصویب نمایندگان رسید و پس از بررسی در کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی، هم اکنون برای تصویب جزئیات در اختیار هیات رییسه مجلس شورای اسلامی است.

وی بهبود و استفاده بهینه از جایگاه گردشگری و چشم اندازهای طبیعی، فعال سازی ظرفیت های محور اقتصادی و زیربنایی هرمز و رفع محرومیت را از جمله اهداف اصلی این طرح برشمرد.

سرپرست مدیریت منطقه هرمز گفت: تدوین طرح راهبردی جزیره هرمز، آینده نگاری، برنامه ریزی و طراحی محیطی، تعیین کاربری ها، فرصت ها و جالش ها برپایه مطالعات کارشناسی هم اکنون در دست اقدام می باشد.

خدادادزاده نیک پی ادامه داد: همچنین مطالعه در زمینه های شیلات، گردشگری، تجارت و انرژی پاک در حال جریان و تبدیل هرمز به قطب گردشگری دریایی هدف اصلی این سند پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وجود سواحل بکر در هرمز، احداث شهرک گردشگری دریایی با ارائه خدمات منحصر به فرد را از برنامه های در دست اقدام توسط این مدیریت عنوان کرد. 

خدادادزاده نیک پی، ایجاد موزه جانوران دریایی، رستوران دریایی، پلاژ بانوان، ورزش ها و بازی های دریایی، آکواریوم دریایی، اتصال هرمز به بندرعباس از طریق تله کابین و استفاده از ظرفیت قلعه تاریخی پرتغالی های هرمز را از دیگر برنامه های مطالعاتی در توسعه هرمز برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای رفع محرومیت ها و تامین معاش مردم، اضافه کرد: تامین زیرساخت های مورد نیاز توسعه جزیره از جمله آب، برق، اسکله و حمل و نقل باید به صورت جدی پیگیری شود تا بتوان نسبت به جذب سرمایه گذاران و در جهت رفاه حال مردم و گردشگران گام برداشت.

سرپرست مدیریت منطقه هرمز تاکید کرد: نباید در جریان توسعه هرمز، لطمه ای به آداب و رسوم این شهر و جزیره که از الگوهای مقاومت و شهادت هستند وارد شود و حفظ مسائل فرهنگی و اجتماعی منطقه مردم در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی توجه به شیلات، صنایع تبدیلی وابسته و صنایع کوچک سازگار با محیط زیست را از جمله برنامه های مدیریت هرمز برای اشتغالزایی و تولید در این جزیره برشمرد و اضافه کرد: باید امتیازات ویژه ای برای جذب سرمایه گذاران فراهم شود تا بتوان از فرصت ها نهایت استفاده را برای توسعه این بخش از کشور انجام داد.

جزیره هرمز در شمال شرق قشم با حدود هفت هزار نفر جمعیت تنها شهر فاقد روستای کشور است و با داشتن 72 رنگ خاک به شهر رنگین کمان معروف است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: