کد خبر: ۵۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - 21 October 2015
 مدیر عامل بانک رفاه عاشورا نهضت جاودانه تاریخ است. برآمده از اندیشه متعالی اسلام،‌ امر به معروف و نهی از منکر و تداوم راه و سلوک نبی مکرم اسلام (ص). بی تردید آنچه از این واقعه بزرگ می توان درس گرفت و در واقع مهم ترین عوامل جاودانگی محرم و حرکت عظیم سید الشهدا (ع)، زنده نگاهداشتن اسلام و مبانی ریشه ای و اعتقادی آن است که اگر نگاه نافذ امام حسین (ع) و دور اندیشی ایشان نبود چه بسا امروز با این صلابت و هیمنه،‌ در جهان معاصر با همه پیچیدگی ها و ظرایف و نکاتش،‌ از شریعت اسلام جز نامی نمی ماند و تدبیر دشمنان در عقیم ساختن دین مبین اسلام،‌ به ثمر می نشست .

تاسوعا و عاشورا یک جنبش تاریخی عظیم است و نباید صرفاً از منظر قیامی علیه جبار زمان به آن نگریست. جنبشی است علیه ظلم و بی عدالتی و علیه بی مبالاتی نسبت به دین . تن ندادن به کسوت ها و مناصب دنیوی برای مدتی بیشتر زیستن و همزیستی با ظلم. امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اگرچه مرگ را در پیش چشمان خود می دیدند، اما هرگز حاضر نشدند از اصول اعتقادی و عقاید راستین خود برای اعتلای اسلام دست بکشند.

توجه و تأکید آن حضرت به اقامه نماز در سخت ترین شرایط،‌ پیام روشن عاشوراست و بر همه ما فرض است به تأسی از مولایمان ابا عبدالله الحسین (ع) به اقامه نماز اول وقت اهمیت بدهیم و همواره نیایش و راز و نیاز با خدای خود را بر همه امور ارجح بدانیم. امروز رسالت همه ما پیروی راستین از منش و سلوک امام حسین (ع) است. باید سنت نبوی و تأکید شده امر به معروف و نهی از منکر را که توصیه موکد قرآن کریم است و برای پیشگیری امت اسلام و مومنان از غلتیدن در گناه و خطا، لازم و ضروری است ، پاس بداریم. 

ایام محرم فرصت مناسبی برای تهذیب نفس است. رهایی از بند دنیا و دل¬دادن به مولایمان امام حسین (ع). باید از قید تن رها شد، دلها را به صحرای کربلا برد؛ آنجا که عظیم ترین حادثه تاریخ شکل گرفت و بشریت در غم هجران و شهادت مظلومانه جمعی از پاکباخته ترین و نجیب ترین انسان های عالم گریست.

امید است عزاداری های همه هموطنان ارجمندم در این ایام سوگواری مقبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: