کد خبر: ۵۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
نام رونالدو در کنار دو مهاجم دیگر رئال یعنی کریم بن زما ملی پوش فرانسوی و گرت بیل ستاره ولزی در این فهرست به چشم می خورد.
فهرست ۲۳ نفره فیفا برای انتخاب مرد سال ۲۰۱۵ فوتبال جهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز ، در این فهرست کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید و مرد سال 2014 جهان بار دیگر برای کسب این عنوان نامزد شده است.

نام رونالدو در کنار دو مهاجم دیگر رئال یعنی کریم بن زما ملی پوش فرانسوی و گرت بیل ستاره ولزی در این فهرست به چشم می خورد.

از تیم بارسلونا نیز هر 3 ستاره خط حمله این تیم یعنی لیونل مسی آرژانتینی - برنده 4 توپ طلای فیفا و رکورد دار کسب این جایزه - لوئیز سوآرس اروگوئه ای و نیمار برزیلی در فهرست فیفا قرار دارند.


در فهرست 23 نقره توپ طلای فیفا تیم بارسلونا که فصل قبل قهرمان لیگا ، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا شد بیشترین سهم را دارد و علاوه بر ستارگان خط حمله این تیم ، نام آندرس اینی یستا هافبک کهنه کار ، خاویر ماسکرانو مدافع آرژانتینی و ایوان راکیتیچ هافبک کروات تیم نیز در فهرست فیفا آمده است.

از رئال مادرید نیز همچنین خامس رودریگس هافبک کلمبیایی و تونی کروس هافبک آلمانی نامزد هستند.

تیم بایرن مونیخ نیز 5 نامزد از این فهرست را به خود اختصاص داده است.

نام روبرت لواندوفسکی لهستانی ، توناس مولر مهاجم آلمانی ، آرین روبن هافبک هلندی ، آرتورو ویدال ستاره شیلیایی و مانوئل نویر دروازه بان آلمانی و یکی از 3 بازیکن برتر جهان در سال گذشته - در کنار رونالدو و مسی - در فهرست فیفا گنجانده شده است.

از تیم شیلی - قهرمان کوپا آمه ریکا 2015 - علاوه بر ویدال ، نام آلکسیس سانچس گلزن اول تیم آرسنال نیز قرار دارد.

یحیی توره از منچسترسیتی (قهرمان جام ملت های آفریقا 2015 با تیم ساحل عاج و مرد سال فوتبال آفریقا) تنها بازیکنی است که خارج از حیطه اروپا و آمریکای جنوبی در این فهرست قرار دارد.

جایزه توپ طلای فیفا با ادغام دو جایزه مرد سال جهان فیفا و توپ طلای اروپا که مجله فرانس فوتبال معرفی می کرد ، به توپ طلای فیفا تغییر نام یافته است.

سرخیو آگوئرو از آرژانتین و تیم منچسترسیتی ، کوین د بروین از بلژیک و منچسترسیتی ، ادن آزار از بلژیک و چلسی ، زلاتان ابراهیموویچ از سوئد و پاری سن ژرمن ، پل پوگبا از فرانسه و یوونتوس دیگر نامزدهای توپ طلای فیفا هستند.

مرد سال 2015 فوتبال جهان دوشنبه 21 دی در مراسم گالای فیفا در زوریخ سوئیس معرفی خواهد شد.
برچسب ها: توپ طلای فیفا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: