کد خبر: ۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 16 October 2015
بامداد جمعه هفته گذشته باران کوثری برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر سر صحنه کار جدیدش دچار حادثه شد؛ درحال حاضر حال این بازیگر سینما خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.
 سینماهای سراسر کشور در هفته ای که گذشت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عزای سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) سیاه پوش شدند.

در هفته ای که گذشت شاهد اتفاقات گوناگونی در حوزه سینما بودیم.

بامداد جمعه هفته گذشته باران کوثری برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر سر صحنه کار جدیدش دچار حادثه شد؛ درحال حاضر حال این بازیگر سینما خوب است و از بیمارستان مرخص شده است.

همچنین در این هفته شاهد آماده شدن فیلم های سینمایی بسیاری برای شرکت در سی و چهارمین دوره جشنواره فجر بودیم که در این بین گرفتن پروانه ساخت فیلم سینمایی فروشنده اصغر فرهادی، ادامه تدوین فیلم سینمایی بادیگارد حاتمی کیا و طی شدن مراحل  پایانی تدوین رسوایی2 ده نمکی از مهم ترین اتفاقاتی بود که در مسیر جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاد.

محمد حیدری دبیر این جشنواره نیز گفت: پس از پایان دهه اول ماه محرم اولین نشست مطبوعاتی جشنوره فیلم فجر را خواهیم داشت که کل برنامه‌های اجرایی جشنواره‌ و هیئت انتخاب و آئین و مقررات جشنواره‌ به اطلاع رسانه‌ها می‌رسد، کار اجرایی جشنواره‌ سی و چهارم از چند ماه قبل آغاز شده است و چند روز دیگر مدیر روابط عمومی آن معرفی می شود.

در هفته ای که گذشت همچنین اعضای هیئت انتخاب بخش مسابقه فیلمنامه پنجمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید معرفی شدند؛ محمدرضا اصلانی، هدی سیاه تیری و ستاره سماوی قرار است فیلمنامه های این دوره از جشنواره خورشید را داوری کنند.

«پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید» به عنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه‌گرا در کشور به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی دی امسال در تهران برگزار می شود.

برگزاری مراسم تجلیل از برخی چهره‌پردازان سینمای ایران در سالن سیف‌الله داد خانه سینما از دیگر اتفاقات سینمای ایران در هفته گذشته بود.
در این هفته همچنین شورای صدور پروانه ساخت با چهار فیلمنامه و با کارگردانی 20 نفر از متقاضیان ساخت فیلم اول در جلسه 13مهر موافقت کرد.

در جلسه ای نیز که یکشنبه 19مهر در خانه هنرمندان برگزار شد با درخواست استعفای مجید سرسنگی که برای دومین بار به این شورا ارائه شده بود موافقت شد؛ در این نشست همچنین مقرر شد تا انتخاب گزینه جدید برای سمت مدیرعامل دکتر محمد سریر رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، نیابتا سرپرستی امور و انجام وظایف مدیرعامل را بپذیرد.

اما اتفاق جالبی که در هفته گذشته افتاد نامه ای بود که پرویز پرستویی در اختیار رسانه ها قرار داد.
این بازیگر سینما در این نامه از مردم دعوت کرد تا با رفتن به سایت موزه صلح و امضای نامه خطاب به دبیر کل سازمان ملل نسبت به فاجعه «منا» واکنش به خرج دهند.

از جشنواره فیلم کوتاه تهران هم خبر رسید که 13 اثر از هشت کشور آسیایی در بخش مسابقه کشورهای آسیایی این جشنواره رقابت می‌کنند.
همچنین قرار است 20 اثر از 11 کشور در بخش «ویدیو آرت» در این جشنواره بین المللی به نمایش در‌آیند.
غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی درباره برنامه های سینما به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نیز به ما گفت: از ساعت 17 پنج شنبه 30 مهر تا سه شنبه 5 آبان سینماها تعطیل است.
آخرین خبر هفته گذشته نیز عبورآمار فروش فیلم محمد رسول الله (ص) از مرز 10 میلیارد تومان بود. 

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: