کد خبر: ۵۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 04 October 2015
اصغر فخريه کاشان در ميزگرد تخصصي شرکت شهر فرودگاهي امام خميني درهمايش فرصتهاي سرمايه گذاري در حمل و نقل، مسکن و شهرسازي گفت : ساخت ترمينال «ايران شهر» در فرودگاه بين المللي امام خميني بخشي از فاز دوم توسعه شهر فرودگاهي است که به دليل حجم مسافراني که درحال حاضر در ترمينال فعلي اين فرودگاه وجود دارد احداث اين ترمينال را ضروري مي کند.
وي با بيان اينکه درحال حاضر سالانه حدود 6 ميليون مسافر از فرودگاه بينالمللي امام خميني جابجا مي شوند ، ادامه داد: ترمينال «ايران شهر» که بخشي از پروژه هاي تعريف شده در مجموعه شهر فرودگاهي امام خميني است با ظرفيت بيش از 20 ميليون مسافر در سال طراحي شده است که به روشهاي سرمايهگذاري BOT (ساخت- بهره برداري- انتقال) يا BLT (ساخت- اجاره - واگذاري) ساخته مي شوند.

مشاور وزير و رئيس شوراي هماهنگي و سياستگذاري تامين مالي خارجي پروژه هاي وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه تاکنون سه طرح مطالعاتي براي ساخت ترمينال «ايران شهر» انجام شده است ، گفت: مساحت اختصاص يافته براي ساخت ترمينال «ايران شهر» 300 هزار مترمربع است.

وي افزود: در مجموعه شهر فرودگاهي امام خميني 4 ايستگاه مترو در نظر گرفته شده است که يک ايستگاه براي ترمينال «ايران شهر» و سه ايستگاه ديگر در ساير نقاط فرودگاه احداث مي شود. 

فخريه كاشان با تاکيد بر اينکه احداث ترمينال «ايران شهر» در فرودگاه امام يکي از مهمترين پروژه هاي وزارت راه و شهرسازي است،  ادامه داد: اين پروژه هم به صورت BOT و  هم به صورت BLT قابل اجرا است. در صورتي که سرمايه گذاران تمايل نداشته باشند ريسک عمليات را بپذيرند ميتوانند ترمينال «ايران شهر» را به صورت BLT اجرا کند. در اين صورت پروژه بعد از اتمام به دولت اجاره داده مي شود و سرمايه گذار در چند قسط سرمايه خود را دريافت مي کند بنابراين دو روش سرمايه گذاري مذکور براي ساخت ترمينال «ايران شهر» بنا به پيشنهاد سرمايه گذار قابل بررسي است.

فخريه کاشان درباره تسهيلات در نظر گرفته شده براي سرمايه گذاران ساخت ترمينال «ايران شهر» گفت: بر اساس قانون جديد ماليات هاي مستقيم که از سال 1395  اجرا مي شود سرمايه گذاران تا زمان بازگشت سرمايه معاف هستند.نخستين همايش معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري در حمل و نقل، مسکن و شهرسازي روز شنبه آغاز به کار کرد و امروز هم ادامه دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: