کد خبر: ۵۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 29 September 2015
امين شيرکاني مدير عامل بيمه سينا با اشاره به اينکه IT محور شدن بيمه موجب افزايش نفوذ و گسترش خدمات بيمه در کشور مي شود افزود در دسترس بودن خدمات نوعي عدالت در مورد خدمات بيمه است که USSD کدها و اپليکيشن هاي پرداخت موبايلي اين امر را ممکن مي سازند.
 نشست خبری رونمایی از طرح ملی خرید بیمه از طریق USSDبرگزار شد . روز دوشنبه 6 مهر سالجاری در محل کنفرانس های ساختمان مرکزی بیمه سینا نشست خبری رونمایی از طرح ملی خرید بیمه از طریق USSD شرکت آسان پرداخت پرشین با کد #733* برگزار شد. 

طي اين نشست آقاي امين شيرکاني مدير عامل بيمه سينا و آقاي حامد منصوري مدير عامل شرکت آسان پرداخت پرشين "آپ " به پرسش هاي خبرنگاران رسانه هاي مختلف پيرامون چگونگي تعامل بيمه سينا و شرکت آسان پرداخت براي افزوده شدن خدمت صدور بيمه نامه و پرداخت حق بيمه از طريق کد USSD کد #733*و اپليکيشن آپ پاسخ دادند.

گسترش دسترسي عمومي به خدمات بیمه از طريق کد USSD

امين شيرکاني مدير عامل بيمه سينا با اشاره به اينکه IT محور شدن بيمه موجب افزايش نفوذ و گسترش خدمات بيمه در کشور مي شود افزود در دسترس بودن خدمات نوعي عدالت در مورد خدمات بيمه است که USSD کدها و اپليکيشن هاي پرداخت موبايلي اين امر را ممکن مي سازند.

وي در ادامه عنوان کرد با تعامل و همکاري که ميان بيمه سينا و شرکت آسان پرداخت "آپ " صورت گرفته است از اول آبان ماه سالجاري در ورژن جديد نرم افزار موبايلي آپ امکان صدور بيمه نامه از طريق اين اپليکيشن وجود خواهد داشت .

شيرکاني در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد دليل انتخاب آپ براي اين همکاري اذعان داشت همکاري ما با آپ به دليل امنيت بالاي اين شرکت در بازار USSDو اپليکيشن موبايلي آپ به دليل پيشتازي در ارائه انواع پرداخت هاي الکترونيکي موبايلي است .

آسان پرداخت اولين شرکت ارائه کننده کد USSD در کشور

آقاي حامد منصوري مدير عامل شرکت آسان پرداخت پرشين ،با اظهار اينکه آپ اولين شرکتي است که با خدمات پرداخت موبايلي به شاپرک پيوست و در حال حاضر 70 درصد پرداخت هاي موبايلي کشور نزد آسان پرداخت انجام مي پذيرد و 30 درصد ديگر آن بين 12 شرکت ديگر تقسيم شده است افزود ،IT محور بودن و افزوده شدن خدمات بانک و بيمه کشور به کدهاي USSD نظير #733* اتفاق خوبي در صنعت پرداخت هاي موبايلي کشور است .

وي در پاسخ به خبرنگاران و نمايندگان رسانه هاي خبري در مورد امنيت اين کدهاي پرداخت موبايلي گفت : وظيفه ما شناساندن و معرفي کدهاي امن و داراي مجوز به عموم مردم و در دسترس قرار دادن آن است .

آپ دوستدار محيط زيست

منصوري در ادامه به عام المنفعه بودن اين خدمات براي محيط زيست از طريق حذف ترددهاي غيرضروري شهروندان براي پرداخت هاي روزمره و حذف مبادلات مالي کاغذي اشاره کرد.با اين رويکرد پرداخت روزانه 10 هزار کيلومتر در مصرف کاغذ صرفه جويي مي شود. که علاوه بر جلوگيري از قطع درختان به کاهش آلودگي هوا از طريق کاهش ترافيک نيز کمک مي کند.

چرا مردم آپ را دوست دارند

وي همچنين در مورد علت استقبال عموم مردم از خدمات اپليکشن و کد #733* عنوان داشت : پايداري سيستم و سرعت و امنيت شبکه و از سوي ديگر اهداف غير تجاري مانند امکان نيکوکاري در اين اپليکيشن و کد باعث شده تا آپ در ميان کاربران از محبوبيت قابل توجهي برخوردار باشد .

امنيت پرداخت تحت نظارت مستقيم بانک مرکزي و شاپرک

مدير عامل آسان پرداخت در مورد امنيت اين شيوه پرداخت گفت : دغدغه PSPها يا همان شرکت هاي ارائه دهنده خدمات پرداخت موبايلي همواره بحث امنيت بوده و هست . چرا که اگر مردم و کاربران کمترين احساس ناامني داشته باشند اين صنعت لطمه جدي خواهد ديد ،از اين رو رگولاتوري ها و سازمان هاي ناظر بايد امنيت را تائيد کنند. سازماني که در اين مورد نظارت را بر فعاليت کل PSP ها بر عهده دارد شاپرک است که تعداد 10 شرکت را تا به امروز تائيد کرده و هر کدام از اين شرکت ها ضمانت هايي نزد بانک مرکزي دارند و همواره مميزي مي شوند . هر سه ماه يکبار بازرس هاي بانک مرکزي مميزي سختگيرانه اي نسبت به امنيت اين شرکت ها دارند تا امنيت کاربران تامين شود . لذا ما اعتقاد داريم که همين امنيت عامل موثري در استفاده از PSPها بين مردم است .

در پايان مراسم اين خدمت رونمايي و اولين بيمه نامه از طريق USSD کد #733* در حضور خبرنگاران و نمايندگان رسانه ها صادر شد .

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: