کد خبر: ۵۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 20 September 2015
مدير عامل بانک شهر از توزيع فضاي پذيرندگي کارت شهروندي در سراسر کشور در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش پايگاه تحليلي خبري بانک و صنعت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي بانک شهر، دکتر حسين محمد پورزرندي با بيان اين‌که کارت شهروندي محصولي جديد و متفاوت از بانک شهر است که حاوي يک کيف پول الکترونيکي هوشمند به منظور تسهيل پرداخت‌هاي روزانه شهروندان است، گفت: با در دست داشتن اين کيف، شهروندان مي‌توانند با اطمينان خاطر و امنيت بالا تمامي پرداخت‌هاي خرد و کلان خود را انجام دهند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين کارت، تصريح کرد: به کمک نوار مغناطيسي موجود در کنار تراشه هوشمند، اين کارت مي‌تواند براي خريدهاي شتابي و انتقال وجه در کل شبکه بانکي کشور نيز مورد استفاده قرار گيرد و از اين رو، مهم‌ترين هدف کارت کيف پول شهروندي ايجاد اطمينان خاطر براي مالکين و سرعت بخشيدن فرآيندهاي مالي خرد است.

مدير عامل بانک شهر در ادامه اظهار کرد: به منظور تحقق اين هدف، پرداخت‌هاي خرد بدون نياز به اتصال به شبکه و بدون نياز به وارد کردن رمز کارت با سرعت بالا صورت مي‌گيرد و بدين ترتيب مي‌توان از اين کيف پول همانند پول نقد در تمامي مراکز خريد، سامانه‌هاي حمل و نقل شهري مانند اتوبوس، مترو، پارکومتر و تاکسي استفاده کرد.

پورزرندي با اشاره به قابليت چندجيبي بودن اين کارت به منظور مديريت بهينه مصارف ‌افزود: به اين منظور، مي توان با مراجعه به پذيرندگي‌هاي خاص که از جيب‌هاي متفاوتي از کارت استفاده مي‌کنند به صورت هدفمند از کارت شهروندي استفاده کرد.

وي با بيان اين‌که هم اکنون سازمان‌هاي زير نظر شهرداري، به عنوان مشتريان اين کارت هستند، گفت: سامانه جمع آوري خودکار کرايه (AFC)، مديريت ناوگان حمل و نقل درون شهري(AVL)، صندوق صدقات الکترونيک، پرداخت هزينه پارکومتر، پرداخت هزينه بازديد از اماکن تاريخي، فرهنگي و موزه‌ها، پرداخت هزينه اماکن ورزشي، پرداخت هزينه پارکينگ‌هاي عمومي، پرداخت بليط سينماها و سالن‌هاي تآتر، پرداخت بليط شهر بازي، پرداخت هزينه خريد نان از نانوائي‌ها و ... از فضاهاي پذيرندگي در دست تعريف براي کارت‌هاي شهروندي است.

به گفته مدير عامل بانک شهر، اين پروژه به منظور پياده سازي تکنولوژي کارت شهروندي و کارت بليط در ناوگان اتوبوسراني و تاکسيراني عمومي داخل شهر و ساير حوزه هاي پرداخت خرد انجام مي‌شود، به گونه اي که پرداخت هزينه حمل و نقل به وسيله کارت شهروندي و توسط شهروندان صورت مي‌گيرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: