کد خبر: ۵۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 17 September 2015
با مصوبه شورای اسلامی شهر اردبیل شهرداری اردبیل و بانک شهر تفاهم نامه همکاری امضا می‌کنند.
حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: برای تسریع در پروژه‌های عمرانی شهر اردبیل و رفتن شهر به سمت اجرای پروژه‌های زیربنایی و زیر ساختی استفاده از ظرفیت بانک‌ها ضروری است.

لطف اللهیان افزود: در وضعیت فعلی مالی شهرداری اردبیل نیازمند یک شریک مناسب و توانمند هستیم؛ چراکه متاسفانه پروژه‌هایی که در گذشته مصوب شده به دلیل کمبودهای مالی زمین گیر شده و باید با هدف تکمیل این پروژه‌ها پیگیر استفاده از ظرفیت‌های بانکی باشیم.
وی تصریح کرد: نتیجه مذاکره با مدیران بانک شهر انعقاد یک تفاهم نامه همکاری است که می‌تواند در آینده منجر به عقد قرارداد شود.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در صورتی که به دنبال تسهیلات باشیم می‌توانیم از ظرفیت این شرکت‌های اقماری بانک شهر که به عنوان هلدینگ هستند، استفاده کنیم.
لطف اللهیان گفت: منابع بانک شهر اردبیل به اندازه 200 میلیارد ریال است و بانک به اندازه منابع تسهیلات می‌دهد که جهت حمایت شهرداری اردبیل مقرر گردیده از منابع تهران و یا استان‌های دیگر نیز به غیر از این مبلغ 200 میلیارد ریال دیگر یعنی در مجموع 400 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یابد.

لطف اللهیان اضافه کرد: راه اندازی کیوسک بانک شهر در میدان بسیج با هدف نشان دادن حسن نیت شهرداری بوده و ما در مقابل آن اجاره بها دریافت می‌کنیم.
حسین افسانه خزانه دار شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه هرگونه قراردادی که در پی این تفاهم نامه طرح می‌شود باید به تصویب شورا برسد، از استقرار کیوسک بانک شهر در میدان بسیج اردبیل قبل از انعقاد تفاهم نامه انتقاد کرد.

سید غنی فروزان عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز به تفاهم همکاری 400 میلیارد ریالی و مشارکت در ساخت پل قدس توسط شهرداری با این بانک اشاره کرد و خواستار توضیح شهردار شد.

علیرضا سلیمانی عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز تمرکز کلیه حساب‌های شهرداری در بانک شهر را عملی نادرست دانست و گفت: کلمه تمرکز باید حذف شود؛ چراکه اگر شهرداری بخواهد با بانک دیگری همکاری کند، مانعی به وجود نیاید.
ناصر ناطق درآبادی دبیر اول شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: متاسفانه این تفاهم نامه بیشتر از آنکه به نفع شهرداری باشد به نفع بانک شهر است.

وی به ضرورت مشخص سازی نرح سود فرضی، حساب‌های بانکی شهرداری، سهام دار بودن یا نبود شهرداری در این بانک، سقف تسهیلات پرداختی به کارکنان شهرداری و مدت بازپرداخت تاکید کرد و افزود: بندی مربوط به افتتاح حساب‌های قرض الحسنه ویژه و قرارداد عاملیت به منظور اعطای تسهیلات به زیان شهرداری است و به این معنی است که تسهیلات به اندازه پول موجود در حساب شهرداری پرداخت می‌شود.

ناطق درآبادی خواستار مشخص سازی امکانات بانک شهر در حمایت از شهرداری اردبیل شد و تصریح کرد: ضروری است ظرفیت بانک شهر مورد بررسی قرار گیرد و اصلا بانک‌های دیگر نیز بررسی شوند تا ببنیم همکاری بانکی با کدام بانک به نفع شهرداری است.

ذکی اله خوشبخت رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه در آذربایجان شرقی تا سقف سه هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌ها از ظرفیت این بانک استفاده شده است، گفت: شهرداری باید سپرده گذاری کند تا به نسبت آن تسهیلات دریافت کند.

اسفندیار هوشیار عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز به نبود برنامه مدون و یک سازمان یافتگی مطلوب در همکاری‌های شهرداری با بانک‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه همواره شهرداری بر اساس نیاز و ضرورت مقطعی نسبت به همکاری با بانک‌ها اقدام کرده است.
هوشیار با اشاره به اینکه تفاهم نامه هیچ تعهدی نسبت به طرفین ایجاد نمی‌کند، اضافه کرد: تفاهم نامه برنامه ریزی برای آینده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: