کد خبر: ۵۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 16 September 2015
وی با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت می‌توانند با تأسیس شرکت سهامی خاص اقدام به ایجاد یک برند کنند گفت: البته شنیده شده است که شرکت‌های خارجی هم می‌توانند در قالب برند به جایگاه‌داری در ایران بپردازند اما نه جایگاه‌های ساخته شده فعلی بلکه با ساخت جایگاه‌های سوخت جدید. خبر‌های غیر رسمی از موافقت وزارت نفت با ساخت حداقل 100 جایگاه توسط دو شرکت توتال و شل حکایت دارد.
 صدای اقتصاد به نقل از بیژن حاج محمدرضا نوشت: برای اولین بار در صنعت نفت کشور جایگاه‌های اختصاصی سوخت مایع و گاز کشور می‌توانند در قالب برند تجاری به فعالیت بپردازند.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران عرضه سوخت کشور با اعلام اینکه بر اساس دستور وزیر نفت در آینده نزدیک جایگاه‌های سوخت کشور در قالب برندهای تجاری فعالیت خواهند کرد گفت: مهرماه از یکی از برندها رونمایی خواهد شد.

بیژن حاج محمدرضا گفت: برای اولین بار در صنعت نفت کشور جایگاه‌های  اختصاصی سوخت مایع و گاز کشور می‌توانند در قالب برند تجاری به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت می‌توانند با تأسیس شرکت سهامی خاص اقدام به ایجاد یک برند کنند گفت: البته شنیده شده است که شرکت‌های خارجی هم می‌توانند در قالب برند به جایگاه‌داری در ایران بپردازند اما نه جایگاه‌های ساخته شده فعلی بلکه با ساخت جایگاه‌های سوخت جدید. خبر‌های غیر رسمی از موافقت وزارت نفت با ساخت حداقل 100 جایگاه توسط دو شرکت توتال و شل حکایت دارد.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران عرضه سوخت کشور با اظهار اینکه اساسنامه یک شرکت سهامی خاص به همین منظور آماده شده است گفت: مجمع عمومی آن نیز مهرماه برگزار می‌شود. همچنین از میان ده نام پیشنهاد داده شده به احتمال زیاد یکی از دو نام " سوخت سبز ایران" یا "ایرانیان" برای این برند تعیین خواهد شد.

حاج محمدرضا درباره مزیت ایجاد برندسازی در بخش جایگاه‌های سوخت گفت: علاوه بر تنوع در ساختار جایگاه‌ها و شناسائی راحت آن، استفاده از امکانات جایگاه‌های قوی برای تقویت جایگاه‌های ضعیف هم برند، همسطح شدن کیفیت کلیه جایگاه‌های هم برند، حذف ضوابط دست و پاگیر وزارت نفت، دفاع از حقوق جایگاه‌داران، شناسایی آسان جایگاه‌های متخلفان، امکان اجاره انبارهای فرآورده‌های نفتی، امکان تبلیغات و  امکان استفاده از تسهیلات بانکی از مزایای ایجاد برندسازی در بخش جایگاه‌داری است.

وی گفت: البته برندسازی در شرایط کنونی نه تنها سودی برای جایگاه‌ها ندارد بلکه هزینه‌هایی را هم به آنها تحمیل می‌کند. امیدواریم با ایجاد برند در این بخش، اقدامات لازم برای تبدیل کارمزد به حق‌العمل‌کاری انجام شود.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: