کد خبر: ۵۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 13 September 2015
رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: منابع اعتباری برای تمامی مطالبات گندم کاران کشور با تلاش دولت فراهم شده ، بگونه ای که تا پایان شهریور ماه جاری به آنها پرداخت می شود.
 بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛ رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: منابع اعتباری برای تمامی مطالبات گندم کاران کشور با تلاش دولت فراهم شده ، بگونه ای که تا پایان شهریور ماه جاری به آنها پرداخت می شود.

 مرتضی شهیدزاده با اشاره به برنامه‌های بانک کشاورزی برای راه‌اندازی دوباره قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی اظهار کرد: سال قبل، این بانک دو نوع قرض‌الحسنه یکی عمومی و دیگری ویژه کشاورزی داشت. قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی برای حمایت از کشاورزان در فصل برداشت بود که در دولت نهم و دهم متوقف شد اما امسال بانک مرکزی بار دیگر اجازه داده که این حساب را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به خرید گندم از کشاورزان به عنوان یکی از طرح‌های محوری بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال بیش از هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تن گندم به ارزش9300 میلیارد تومان خریداری کرده‌ایم.

شهیدزاده در این باره عنوان کرد: تا به حال 8400 میلیارد تومان از ارزش این گندم‌ها به کشاورزان پرداخت شده و برخلاف سال‌های گذشته که پرداخت وجوه گندم تا آبان‌ماه یا آذرماه به تعویق می‌افتاد امسال تا پایان شهریور ماه طلب گندم‌کاران از دولت را پرداخت می‌کنیم.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به افزایش کمک های صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه نظام‌مند زیرساخت کشاورزی از طرح های مورد توجه صندوق توسعه است بیشترین منابع را به بانک کشاورزی داده است.

وی با تاکید بر وجود ریسک بالا برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: توسعه گلخانه‌ها، پرورش ماهی در قفس و دامداری صنعتی از طرح‌هایی بود که سال گذشته از سوی صندوق توسعه حمایت مالی شد.

شهید‌زاده با اشاره به اینکه این طرح‌ها باعث افزایش کیفیت و کاهش انرژی و هزینه‌های تولید می‌شود، ادامه داد: سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد رالا از منابع صندوق توسعه به بانک کشاورزی اختصاص داده شد در حالی‌ که در سال ۱۳۹۲ این منابع تنها 8000 میلیارد ریال بود.

مدیر عامل بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: این منابع برای سال قبل ۲.۵ برابر و جذب آن ۳.۵ برابر افزایش یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: