کد خبر: ۵۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 12 September 2015
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: در دو سال اخیر دولت توجه خاصی به این منطقه داشته و هر روز شاهد ورود سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی به بندر چابهار هسیتم.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: بندر چابهار در معادلات حمل و نقل جهانی و ترانزیت کالا در سطح بین المللی کاملا شناخته شده است.

به گزارش مارین تایمز، حامد علی مبارکی اظهار کرد: لزوم احداث، تکمیل ، نوسازی و بهسازی زیر ساخت های لازم از جمله بندر و اسکله‎های آن، فرودگاه، ریل راه آهن و شبکه جاده های زمینی به شدت در این منطقه احساس می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار  با بیان اینکه  چابهار حلقه اتصال بازارهای تجاری جهان است: در دو سال اخیر دولت توجه خاصی به این منطقه داشته و هر روز شاهد ورود سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی به بندر چابهار هسیتم.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از توجه دولت به چابهار و سفر مسئولین مختلف نظام به این منطقه چهت رفع کردن مشکلات و ایجاد زیرساختهای توسعه ای گفت: پتروشیمی چابهار و فولاد مکران نمونه بارزی از فعالیت های دولت برای اشتغال و رونق اقتصادی منطقه است.
مبارکی در خصوص این دو پروژه ملی گفت: با آغاز عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی نگین مکران شاهد تحولات شگرف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این نقطه از ایران اسلامی خواهیم بود.

وی افزود: با تکمیل این مجتمع محصولاتی از جمله گندله، آهن اسفنجی، فولاد سازی و انواع مقاطع فولاد و میلگرد تولید خواهد شد که بخش زیادی از آن به خارج از کشور صادر می شود.
مبارکی اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه تامین نیازهای داخلی و خارجی به محصولات فولادی و ایجاد اشتغال مناسب در این استان است.

وی بیان کرد: هم اینک از مجموع واحدهای گندله سازی، احیا مستقیم، نورد گرم ورق، نورد مقاطع، نورد سیم و میلگرد، ساخت یک واحد تولید آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم به ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در سال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سهامداران این مجتمع گروه مالی ملت، شرکت سرمایه‎گذاری توسعه صنایع معدنی، ایمیدرو و سازمان منطقه آزاد چابهار هستند و گشایش اعتبار ارزی این مجتمع نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: این مجتمع قرار است در مدت سه سال احداث شود و در این زمینه هم اکنون قرارداد با مشاوران و مجریان پروژه، محیط زیست و ناظر ساختمانی و خرید زمین به سطح 300 هکتار منعقد شده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: