کد خبر: ۵۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 12 September 2015
مدیر کل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو گفت: با توجه به مشکلات موجود در عمان، وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان از شرکت‌های ایرانی برای حضور گسترده در آن کشور دعوت کرده است.
بهرام نظام‌الملکی امروز در دیدار احمدبن محمد الشحی وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان با نمایندگان شرکت‌های ایرانی در ساختمان ستادی وزارت نیرو، با بیان این مطلب که با توجه به مشکلات موجود در عمان، وزیر شوراهای منطقه‌ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان از شرکت‌های ایرانی برای حضور گسترده در آن کشور دعوت کرده است، اظهار داشت: حجم معاملات اقتصادی با کشور عمان گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور تشکل‌های عمده آب کشور، متشکل از رسته آب انجمن شرکت‌های پیمانکاری و جامعه مهندسین مشاور ایران و انجمن شرکت های زیر مجموعه آب و فاضلاب تشکیل شد، توانمندی و قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه آب و فاضلاب به هیات عمانی عرضه شد.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیروبا بیان اینکه، در این جلسه هیئت عمانی با توانمندی و قابلیت‌های شرکت‌های ایرانی در طراحی سدهای مختلف و صنعت پیمانکاری سد سازی ایران آشنا شد، ابراز داشت: با توجه به مشکلات زیادی که در کشور عمان در رابطه با بروز سیلاب و احداث نیروگاه های برق آبی وجود دارد قرار شد که کشور عمان از شرکت های ایرانی که در حوزه سد سازی و نیروگاه های برق آبی فعالیت دارند دعوت به همکاری کند.

وی با بیان این مطلب که روابط سیاسی جمهوری اسلامی با کشور عمان در حد مطلوبی است، ولی متاسفانه در بخش اقتصادی ارتباطات ضعیفی بین ایران و عمان حاکم است، گفت: مراودات اقتصادی و تراز مالی در تمامی عرصه ها بین دو کشور کمتر از یک میلیارد دلار است.

نظام الملکی با اشاره به بازدید هیئت عمانی از سد و نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه، تصفیه‌خانه جنوب تهران و موسسه تحقیقات آب و آگاهی از سطح توانمندی شرکت های ایرانی اظهار امیدواری کرد، از این پس حضور شرکت های ایرانی در کشور عمان گسترش یابد.
وی با توجه به مراودات سیاسی و تفاهم بین المللی موجود بین دو کشور اظهارداشت: دو طرف تمایل دارند روابط در عرصه اقتصادی نیز ارتقا یابد.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو اضافه کرد: با اظهار تمایل احمد بن محمد الشحی وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان برای حضور گسترده شرکت های ایرانی در آن کشور و‌ با فراهم شدن این بستر، حجم مراودات اقتصادی در پروژه های سد سازی و طرح ها و سامانه های انتقال آب کشور عمان به رقم قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وزیر شوراهای منطقه ای و منابع آب کشور پادشاهی عمان نیز قول داد شرایطی را فراهم کند تا در کمترین زمان ممکن برای شرکت های ایرانی که قرار است با کشور وی همکاری کنند ویزا صادر شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: