کد خبر: ۴۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 09 September 2015
معاون سازمان استاندارد گفت: استاندارد را باید به دغدغه مردم تبدیل کنیم و این مهم تبدیل به یک مطالبه عمومی شود.
علی اباذری در نشست هم اندیشی تدوین، آموزش و ترویج استاندارد اظهار کرد: سالانه ۲۴ هزار واحد صنعتی و تولیدی در سطح کشور نظارت می‌شود و در این راستا ۳۰۰ هزار بازرسی نیز از مراکز صنفی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۷ هزار سند استاندارد ملی تدوین شده است و ایران در منطقه رتبه اول را در این زمینه داراست.

این مسئول یادآور شد: استاندارد که یکی از مقوله‌های مورد توجه بشر در طول تاریخ بوده، شاخص‌های سلامتی، بهداشت، رفاه اقتصادی و زیستی را ارتقاء می‌دهد.

معاون تدوین و ترویج سازمان استاندارد اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد دارای وظایف حاکمیتی متعددی است که کنترل کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری و استاندارد کالاهای صادراتی برای حفظ بازارهای هدف از عمده‌ترین این وظایف هستند.

اباذری با تاکید بر اینکه در راستای استاندارد سازی و نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در سطح کشور باید قدم‌های جدی تری برداشته شود، گفت: به همین منظور استاندارد باید به دغدغه مردم تبدیل شود.

مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان نیز گفت: هدف از برگزاری نشست هم اندیشی تدوین، آموزش و ترویج استاندارد این است که همه دستگاه‌های اجرایی، مراکز آموزشی و واحدهای تولیدی سطح استان به سمت مشارکت فعال در زمینه تدوین استانداردهای ملی، استانداردهای بین المللی، بحث آموزش و ترویج استاندارد سوق داده شوند.

وی بیان کرد: لرستان اولین استان در کشور است که دو تن از نخبگان استان به عنوان کار‌شناس رسمی استاندارد پذیرفته شده‌اند.

قنبریان گفت: در حال حاضر ۱۱ کار‌شناس رسمی استاندارد در استان لرستان وجود دارد که امید است با پیگیری‌های به عمل آمده این تعداد افزایش یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: