کد خبر: ۴۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 09 September 2015
اگر با بخش خصوصی تعاملات خوبی صورت گیرد، امیدوار به ساختن سالن‌های مرغوب خواهیم بود.
شهاب رضویان تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عملکرد پردیس کوروش گفت: پردیس کوروش یک پدیده و اتفاق بسیار مهم در تاریخ سینمای ایران بعد از انقلاب است، چون اولاً یک پردیس با 12 سالن ساخته شده، ثانیاً اینکه بخش خصوصی ساخته، ثالثاً بالا بودن کیفیت صدا، صندلی و تصویر بسیار خوبی را در آن شاهد هستیم و از همه مهمتر این که پردیس کوروش با سالن‌های با کیفیتی که دارد باعث شده مردم و بخش زیادی از تماشاگران تهرانی دوباره به سمت سینماها گرایش پیدا کنند و توقعات آن‌ها را در این خصوص به خوبی بر آورده ساخته است.

وی افزود: بازدهی مثبت پردیس کوروش نشان داد اگر در ساخت سالن سینما سرمایه‌گذاری کنیم، جواب مثبتی خواهیم گرفت. یعنی صنعت سینما پاسخ سرمایه‌گذار را می‌دهد و از این جهت فکر می‌کنم بسیاری از سرمایه‌گذارها به سینماسازی تمایل پیدا کنند که این موضوع بسیار مهم و قابل تأمل است.

رضویان عنوان کرد: سال‌ها با وجود اینکه فیلم‌های زیادی تولید می‌شد اما سالن مناسب نداشتیم. پس ساخت پردیس‌هایی مانند کوروش و موارد مشابهی که ساخته شده  و یا در حال ساخته شدن است کمک فراوانی به سینمای ما و جذب مخاطب خواهد داشت.

وی افزود: سینمای بدون تماشاگر معنا ندارد یعنی اگر میلیارد‌ها برای فیلم‌سازی هزینه شود اما سالن‌های مناسبی برای پخش آن‌ها نباشد و تماشاگر رغبت رفتن به سینما را نداشته باشد، ارزش این نمونه هزینه کردن‌ها و زحمات زیر سؤال می‌رود و در واقع بی‌ارزش می‌شود.

رضویان بیان کرد: طی سال‌های متمادی تمرکز بخش زیادی از سیاستگذاران دولتی ما ساخت فیلم بود و سالن‌سازی در سیاست‌های آن‌ها جایگاهی نداشت و فراموش شده بود، اما به تازگی و خوشبختانه بخش خصوصی وارد مقوله سینماسازی شده‌اند و می‌بینیم که اگر با بخش خصوصی تعاملات خوبی صورت گیرد، امیدوار به ساختن سالن‌های مرغوب خواهیم شد و فیلم ایرانی از مشکلات پخش و نمایش تا حدودی رهایی خواهد یافت. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: