کد خبر: ۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در آبیاری فضای سبز شهر تهران از آب خام استفاده می شود گفت: باید به سمتی پیش رویم که آبیاری فضای سبز با روش های صنعتی و سیستماتیک باشد.
مهدی چمران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا افزود: کم آبی و موضوع آب یکی از بحث های عمده امروز خاور میانه است و فقط معطوف به کشور ما نیست.

وی ادامه داد : نکته دارای اهمیت در این باب استفاده 91 درصدی آب در بخش کشاورزی است که به صورت غرقابی است و ما باید کاری کنیم تا این آبیاری را به آبیاری صنعتی تبدیل کنیم که در این صورت میزان استفاده آب در مصارف کشاورزی تا 45 درصد کاهش می یابد و به ذخایر آب شرب اضافه خواهد شد.

رئیس شورا همچنین با اشاره به آبیاری فضای سبز تهران نیز گفت: آبیاری فضای سبز شهر نیز باید به صورت سیستماتیک و صنعتی باشد هر چند آبیاری این فضا ها از آب خام و منابع زیر زمین و غیر شرب است اما ما پیشنهادمان باید این باشد که این آبیاری ها نیز سیستماتیک و صنعتی باشد.

چمران افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در نظر داشت عدم کاشت چمن است؛ چمن هم آب زیادی می خواهد و هم اینکه با محیط شهر تهران سازگاری ندارد، در این خصوص بهتر است فضای کاشت چمن را به کاشت درخت تبدیل کنیم .

وی با اشاره به ماموریت شورای شهر افزود: یکی از اقدامات تخصصی ما می تواند این باشد که طرح هایی ارائه دهیم تا آبیاری فضای سبز و پارک ها از آب های فاضلاب منطقه ای باشد و یا آبیاری فضای سبز اطراف مجتمع‌های مسکونی از آب فاضلاب خود این مجتمع ها تامین شود این کاری است که شورا باید انجام دهد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: