کد خبر: ۴۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
تهیه‌کننده "حوض نقاشی" اظهار داشت: البته جذابیت و نوع نگاه سینماگر هم اهمیت دارد و اگر فیلمنامه این فیلم را به کارگردانی دیگر مانند ابراهیم حاتمی کیا و یا داوود میرباقری بدهند، حتما نسخه متفاوتی از فیلم مجیدی خواهند ساخت که با تفاوت نگاه سینمایی آنها جنس جذابیت ها هم متفاوت می شود.
منوچهر محمدی در گفتگو با «نسیم»، با بیان اینکه فیلم محمد رسول الله (ص) توانست مردم را بعد از سال ها با سینما آشتی دهد، گفت: یکی از مسائلی که ما از آن غافل هستیم این است که وقتی برای فیلمنامه نویسی دور هم جمع می شویم خیلی از دوستان می گویند که فیلمنامه ای نوشته شود که نزدیک به فیلم های طنز مانند «نهنگ عنبر» و شخصیتی مانند رضا عطاران باشد؛ در صورتی که ما عملا دیده ایم سریال یوسف پیامبر و همین فیلم محمد رسول الله (ص) با استقبال بالایی مواجه شده است.

وی ادامه داد: مسائل مذهبی  در نهان مردم و به خاطر سنتی که در فرهنگ ما وجود دارد دیگر در ذهن ما نهادینه شده است و اگر فیلمسازان این مسئله را بدانند، حتما به سراغ آنها می روند؛ در حالی که تصور می کنیم مردم این مسائل را می دانند و چون چندین بار آن را شنیده اند، دیگر از این فیلم ها استقبال نمی کنند، در حالی که در عمل عکس این مسئله وجود دارد.

تهیه کننده «حوض نقاشی» با بیان اینکه فیلم ها روایت سینمایی جدیدی از داستان های مذهبی است، اظهار داشت: به گونه ای که اگر فیلم محمد رسول الله (ص) را با همین فیلمنامه به کارگردانی دیگر مانند ابراهیم حاتمی کیا و یا داوود میرباقری بدهند، حتما نسخه متفاوتی از فیلم مجیدی است که با حس کودکانه و معصومانه ساخته شده را می سازند.

محمدی با بیان اینکه اینگونه سوژه ها هیچگاه تکراری نمی شود و می توان چندین اثر را از روی یک موضع و تنها با کارگردان های متفاوت ساخت، تصریح کرد: البته در بحث استقبال از فیلم محمد رسول الله (ص) عوامل گوناگونی دخیل هستند که مهمترین آن کارگردانی مجید مجیدی است، علاوه بر آن بحث تبلیغات هم در استقبال از فیلم موثر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حقیقت الان یک عزم جدی برای فیلم محمد رسول الله (ص) شکل گرفته است ؛ چرا که نه تنها در سینمای تهران بلکه از صبح تا ساعت 2 نصفه شب در شهرستان ها نیز فیلم در 3 نوبت  اکران می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: