کد خبر: ۴۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 02 September 2015
مهندس پور عطار روز گذشته به عنوان مدیر عامل جدید ایرالکو، اولين شرکت توليد كننده شمش هاي آلومينيوم در ایران معرفی شد.
با حضور جمعی از مسئولین و مدیران سازمان ایمیدرو، اعضای هیات مدیره ایرالکو، معاونین و مشاورین استانداری مرکزی، مدیران  دستگاه های اجرایی استان و دیگر مسئولین استانی و کشوری مهندس مجید پور عطار به عنوان مدیر عامل ایرالکو معرفی شدند.

ایرالکو به عنوان اولين توليد كننده شمش هاي آلومينيوم در ايران ، در زميني به مساحت 232هكتار در كيلومتر 5 جاده اراك   تهران واقع گرديده است. موضوع تأسيس كارخانه ايرالكو در سال 1346 به تصويب هيأت دولت رسيد و اقدامات مربوط به نصب تأسيسات و ساختمان از سال 1347آغاز گرديد و در سال 1351 با دو خط توليد و ظرفيت 45000 تن در سال مورد بهره برداري قرار گرفت.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و افزودن سه خط ديگر به پروسه توليد ، ظرفيت توليد آلومينيوم اوليه به 120000تن در سال رسيد كه شامل انواع شمشها به صورت تي بار ، هزار پوندي ، آلياژهاي ريخته گري ، بيلت ، اسلب و... مي باشد.

متعاقبا و به منظور رعايت مسائل زيست محيطي کلنگ احداث کارخانه توليد آلومينيوم با تکنولوژي 200 کيلو آمپر در سال 1381 به زمين زده شد و در سال 1386 به بهره برداري رسيد .

ظرفيت توليد شرکت آلومينيوم ايران در حال حاضر و با احتساب خروج خطوط 1 و 2 کارگاه قديم به 175000 تن در سال بالغ گرديده است .حدودا 11000 كارخانه و كارگاه با بيش از 250000 نفر در صنايع وابسته به آلومينيوم اشتغال دارند.

مهندس پور عطار  فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران و نائب رئیس انجمن مهندسین مواد و متالورژی ایران است که از آغاز تشکیل ایمیدرو به مدت ١٣ سال مدیر آلومینیوم و فلزات غیرآهنی و نیز مجری طرح های توسعه آلومینیوم و نیروگاهی بوده و در کارنامه خود عضویت هیات مدیره شرکت های مهم آلومینیوم در داخل و خارج از کشور و همچنین تدریس در دانشگاه را دارد. 
برچسب ها: ایرالکو ، آلومینیوم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: