کد خبر: ۴۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 29 August 2015
پوما از برند های مطرح آلمانی و یک شرکت چند ملیتی تولید کننده لباس های ورزشی و کفش های ورزشی است.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ پوما از برند های مطرح آلمانی و یک شرکت چند ملیتی تولید کننده لباس های ورزشی و کفش های ورزشی است. دفتر مرکزی این کمپانی در باواریا آلمان واقع شده و تاسیس آن به سال 1924 باز می گردد. کمپانی پوما به دست برادران داسلر به نام های آدولف و رودلف داسلر راه اندازی شد اما این دو در سال 1948 از یکدیگر جدا شدند و پس از آن آدولف کمپانی آدیداس و رودلف کمپانی پوما را تاسیس کرد.

پوما به خاطر تولید کفش های فوتبال نیز بسیار معروف است و تا کنون اسپانسر فوتبالیست های مشهوری همچون مارادونا بوده است. رودلف در رقابت با برادرش کمپانی پوما را ابتدا با نام رودا که مخفف نام و نام خانوادگی خودش بود تاسیس کرد، سپس نام این کمپانی به پوما تغییر یافت. اما به راستی هر دو برادر در این راستا بسیار موفق عمل کردند به طوری که امروزه شاهد نام های پر اعتبار کمپانی های آدیداس و پوما هستیم. رقابت این دو برادر سر برند های خود حتی تیم های فوتبال شهر را نیز دو دسته کرده بود، تیمی که کفش های آدیداس را استفاده می کرد و تیم دیگر که حامی رودلف بود. اگرچه در نهایت هر دو مالک کمپانی های بزرگ و مشهوری شدند اما دیگر هیچ گاه با هم همکاری نکردند و با آن که در گورستان یکسانی دفن شدند قبر هایشان تا حد ممکن از هم فاصله دارد.

در سال 1948 در اولین مسابقه فوتبال پس از جنگ جهانی دوم، تعداد زیادی از اعضای تیم ملی فوتبال آلمان غربی کفش های پوما به پا داشتند که موفقیت چشمگیری برای این کمپانی بود. امروزه این کمپانی بیش از 10000 کارمند در سراسر دنیا داشته و با فروش محصولات خود در بیش از 120 کشور دنیا یکی از بزرگترین کمپانی های ورزشی به شمار می رود. درآمد خالص این کمپانی بزرگ در سال 2010، 2.706 میلیون یورو برآورد شده است.  

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: