کد خبر: ۴۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 15 August 2015
سایت ستاد احیای دریاچه ارومیه افتتاح شد.
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در جلسه رونمایی از سایت احیای دریاچه ارومیه گفت:این سایت برای پوشش اخبار برنامه‌ها و فعالیت‌های احیای این دریاچه راه اندازی شده است.

هادی بهادری افزود: با توجه به اینکه قسمت جنوبی دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده است، پنجاه درصد تمرکز این ستاد برای احیای قسمت‌های جنوبی و سمت میاندوآب گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم امسال با عملیات لایروبی‌ که در بستر رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه اجرا می شود بتوانیم با بارش رحمت الهی آن را به سمت دریاچه هدایت کنیم.

بهادری با بیان اینکه از ابتدای امسال طرحهای احیای دریاچه ارومیه به طور جدی و عملی آغاز شده است، گفت: انتظار می رود در چهار ساله آینده شاهد تغییر در سطح تراز دریاچه ارومیه باشیم.
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی افزود:این ستاد نگران خشکی صد در صدی دریاچه در شهریور امسال بود، اما با وجود افزایش هر ساله دمای هوا و تبخیر آب، پیش‌بینی می‌شود که خشکی صد در صدی رخ ندهد.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متاسفانه در ده سال گذشته سازمان‌ جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان به وظایف خود در موضوع مدیریت آب عمل نکرده اند تا جایی که چهل هزار چاه غیرمجاز حفاری شد.

بهادری با تاکید بر مسئله و بحران کم آبی گفت: متاسفانه توهم پرآبی در آذربایجان غربی وجود دارد، این در حالیست که به سیصد روستای استان با دبه آبرسانی می‌شود.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایران کشوری گرم و خشک است تصریح کرد: برای هرایرانی مصرف هشتاد لیتر آب تعریف شده است با این وجود هر ایرانی به طور میانگین دویست لیتر آب مصرف می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: