کد خبر: ۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 08 August 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رسانه ها به عنوان بازوان مسئولین و یاریگر تولید، صنعت و سرمایه گذاری می توانند نقش بسزایی در توسعه متوازن جزیره و ارتقای شاخص های اقتصادی کشور در دوران پساتحریم باشند.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: «حمیدرضا مومنی» در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قشم به مناسبت سالروز شهادت «محمود صارمی» و روز خبرنگار بیان کرد: کار رسانه و مطبوعات، دارای قداستی است که نباید به هیچ وجه به آن خدشه وارد شود.

وی گفت: وجود رسانه های مستقل به ویژه صدا و سیما در جزیره قشم با توجه به توانمندی های این منطقه برای فعالیت های کلان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اهمیت افزایش کار حرفه ای مطبوعاتی، اضافه کرد: کار در حوزه رسانه جزیره باید به روز، تحلیلگرایانه و به دور از ایجاد تنش باشد تا راه برای ورود هر چه بهتر سرمایه گذاران واقعی به این منطقه هموار شود.

وی از قلم و حرفه خبرنگار به عنوان زنگ خطر مشکلات یاد کرد و افزود: اصحاب رسانه به دلیل قرار گرفتن در بطن جامعه، به خوبی می توانند موضوعات مختلف را با نفع جامعه محلی، محیط زیست و مردم منطقه مطرح کنند.

مومنی ادامه داد: موقعیت قشم با سایر مناطق آزاد کشور متفاوت است و همجواری و همزیستی مسئولان با جامعه محلی، ایجاب می کند اجرای پروژه های مختلف از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و ... مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد.

وی، وجود عقب ماندگی ها در کشور را ناشی از جنگ و تحریم دانست و افزود: برای جبران این عقب ماندگی ها باید بی وقفه تلاش کرد تا با تجهیز به علوم و تکنولوژی نوین و سرمایه گذاری در بخش های مختلف، اقتصاد را در راستای تولید و اشتغال هدایت کنیم.

خانه مطبوعات قشم آغاز بکار کرد
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدید از آغاز بکار خانه مطبوعات قشم خبر داد و افزود: امیدواریم با انسجام بین خبرنگاران، شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر فعالان رسانه ای در جزیره قشم باشیم.

وی گفت: تقویت ارتباط خبرنگاران با مردم و مسئولین عامل مهمی در کاهش معضلات اجتماعی، بیکاری و ارتقای شاخص های آموزش و پرورش و سلامت در جزیره خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: