کد خبر: ۴۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 08 August 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، این روز را به تمای فعالان عرصه رسانه تبریک گفت.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:  متن پیام حمیدرضا مومنی به این شرح است: 
 قرن ها پیش از این، دانستن اینکه در آنسوی دنیا چه می گذرد، همچون تصور رفتن به کره ی ماه، دست نیافتنی می نمود. با اینهمه، با نگاهی گذرا به مقوله ی خبر رسانی و آگاهی دهی، در می یابیم که انسان از دیرباز تشنه ی جستجوگری و اطلاع رسانی بوده است. چه هنگامی که با سنگ های تیز بر پیکر سخت تخته سنگ ها زخم می زد،


 بسم الله الرحمن الرحیم

قرن ها پیش از این، دانستن اینکه در آنسوی دنیا چه می گذرد، همچون تصور رفتن به کره ی ماه، دست نیافتنی می نمود. با اینهمه، با نگاهی گذرا به مقوله ی خبر رسانی و آگاهی دهی، در می یابیم که انسان از دیرباز تشنه ی جستجوگری و اطلاع رسانی بوده است. چه هنگامی که با سنگ های تیز بر پیکر سخت تخته سنگ ها زخم می زد، چه آنگاه که کوهی از خار و خاشاک و هیزم بنا می کرد و آتش می افروخت تا ستون های بلند دود، دور دست ها را به تماشا بنشاند و همه و همه نمایانگر پیوستگی سرشت انسان به بیشتر دانستن و در پی آن کشف راههای تازه برای رسیدن به این مراد بوده است.

امروز اما خبرنگار نه در پی تراشه های سنگ می گردد و نه از دود سود می جوید. خبرنگار امروز با یک اشاره، با یک نگاه، ولی با جستجوی ذهنی بیشتر، با مطالعه ی افزون تر و با بهره گیری از امکانات روز، در چشم بر هم زدنی دنیا را با خبر می سازد.

در شرایط حساس کنونی و براساس آنچه که مقام معظم رهبری از آن به عنوان منشور اخلاق رسانه ای یاد کرده اند، شایسته است خبرنگاران سه وظیفه مهم نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و شفاف و در نهایت طرح و تبادل آراء و افکار در جامعه را به نحو شایسته انجام دهند.

ریاست محترم جمهوری در اهمیت نوع کار اصحاب رسانه، خبرنگاران مسئولیت شناس را که با شجاعت قابل تحسین قدم در مسیر حساس اطلاع رسانی گام نهاده‌اند را مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانسته اند.

اینجانب به پیروی از نگاه عمیق مقام عظمای ولایت و رئیس محترم دولت تدبیر و امید نسبت به ویژگی کار رسانه ها و تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان این عرصه در جزیره قشم، اطمینان دارم در یک فرآیند همدلی و همزبانی با خبرنگاران این جزیره می توانیم قشم را به عنوان مرکز مهم تحولات اقتصادی کشور به جهانیان معرفی کنیم.
     
حمید رضا مومنی 
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم   
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: