کد خبر: ۴۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 08 August 2015
بدون شک نام کی اف سی دوست داران مرغ سوخاری را به وجد می آورد چرا که می توان آن را بهترین رستوران مرغ های کنتاکی به حساب آورد. Kfc مخفف kentucky fried chicken یک فست فود زنجیره ای آمریکایی است که به طور خاص به طبخ مرغ های سوخاری می پردازد.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ بدون شک نام کی اف سی دوست داران مرغ سوخاری را به وجد می آورد چرا که می توان آن را بهترین رستوران مرغ های کنتاکی به حساب آورد. Kfc  مخفف kentucky fried chicken یک فست فود زنجیره ای آمریکایی است که به طور خاص به طبخ مرغ های سوخاری می پردازد. این رستوران با 18875 شعبه در بیش از 118 کشور دنیا، دومین رستوران زنجیره ای بزرگ جهان از نظر فروش بعد از مک دونالد است.

کی اف سی نخستین بار در سال 1952 به دست هارلند ساندرز تاسیس شد. وی تا قبل از این ایده موثر رستوران کنار جاده خود را در ایالت کنتاکی آمریکا اداره می کرد. در واقع تاسیس این رستوران و محبوبیت مرغ های سوخاری آن فروش همبرگر را با رکود رو به رو کرد. پس از آن ساندرز لقب کلونل را بر خود گذاشت به طوری که تصاویر وی هنوز هم به طور گسترده در تبلیغات کی اف سی به چشم می خورد.

در حقیقت کی اف سی از نخستین فست فود های زنجیره ای بود که به طور جهانی گسترش یافت و شعب خود را در کانادا، انگلستان، مکزیک و جامائیکا در اوایل دهه 60 افتتاح کرد. بدین ترتیب در سال 1987 کی اف سی اولین رستوران زنجیره ای غربی بود که در چین بازگشایی شد. غذای اصلی کی اف سی تکه های مرغ سوخاری شده است که طبق دستور العمل ساندرز تهیه می شود. تکه های بزرگتر در جلد های مقوایی سرو می شوند که تبدیل به یکی از بخش های مشهور کی اف سی شده است در اوایل دهه 90 نیز این رستوران به گسترش منوی خود پرداخت که شامل موارد اضافه ساندویچ مرغ، سالاد های مختلف و سیب زمینی سرخ کرده می شد.

این کمپانی هم اکنون در حال برنامه ریزی برای گسترش شعب خود در قاره آفریقا بوده و 70 شعبه نیز بارگشایی شده اما به دلیل کمبود امکانات سیر این پیشرفت به کندی صورت می گیرد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: