کد خبر: ۴۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 29 July 2015
بارها گفته‌ایم یکی از دلایل غیر رقابتی تولید در کشور این است که تولیدکنندگان، بازرگانان و واردکنندگان دسترسی به منابع متعدد ندارند، بنابراین مجبور می‌شوند کالای کم کیفیت یا با قیمت بالاتر را خریداری کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برخلاف برخی که نگران ورود بی رویه کالاهای خارجی و از رونق افتادن تولید داخل هستند، معتقد است با لغو تحریم‌ها و دسترسی به منابع متعدد، تولید در کشور رقابت‌پذیر می‌شود.

مجتبی خسروتاج در پاسخ به این پرسش با این جمله که نباید واژه خطر واردات بی‌رویه را مدام مطرح کرد، خاطرنشان کرد: با برداشته شدن تحریم بخشی از هزینه‌های تجارت و تولید کاهش می‌یابد. 

وی افزود: بارها گفته‌ایم یکی از دلایل غیر رقابتی تولید در کشور این است که تولیدکنندگان، بازرگانان و واردکنندگان دسترسی به منابع متعدد ندارند، بنابراین مجبور می‌شوند کالای کم کیفیت یا با قیمت بالاتر را خریداری کنند.

بنابر اظهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فضایی که پس از لغو تحریم‌ها ایجاد شده، امکان دسترسی بنگاه‌های ما به منابع متعدد را فراهم می‌کند و امکان خرید کالاها با کیفیت بهتر و فضای رقابتی‌تر وجود دارد. خسروتاج تصریح کرد: همچنین هزینه‌های بانکی به حداقل می‌رسد و درنهایت قدرت رقابتی تولیدکنندگان ما را بالا می‌برد.




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: