کد خبر: ۴۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۴ - 12 July 2015
پرینگلز از مارک های مشهور چیپس سیب زمینی و گندم است که توسط شرکت پروکتر اند گمبل (شرکت آمریکایی و چند ملیتی کالا های مصرفی) اولین بار در سال 1967 تولید شد و در سال 2012 سهام آن به شرکت کلوگ فروخته شد.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ پرینگلز از مارک های مشهور چیپس سیب زمینی و گندم است که توسط شرکت پروکتر اند گمبل (شرکت آمریکایی و چند ملیتی کالا های مصرفی) اولین بار در سال 1967 تولید شد و در سال 2012 سهام آن به شرکت کلوگ فروخته شد. چیپس های پرینگلز در بیش از 160 کشور دنیا به فروش می رسد و سالانه فروشی بالای 1.4 میلیون دلار دارد. این چیپس ها نخستین بار در سال 1975 به صورت بین المللی توزیع شدند و با وجود نارضایتی مردم از خرید چیپس های شکسته، سوخته و پر کلسترول سایر شرکت ها، پرینگلز توانست به سرعت بازار را در دست بگیرد چنان چه امروزه شاهد فروش سالیانه میلیون دلاری این کمپانی هستیم.

البته با وجود کیفیت بالای چیپس های پرینگلز این شرکت نیازمند فردی بود تا با ایده ای موثر طعم هایی به یاد ماندنی به آن ها اضافه کند. اما یکی از جالب ترین نکات در مورد این چیپس ها اندازه ی دقیق و یکسان آن ها است که این طراحی بر عهده ی سوپر کامپیوتر هایی ویژه گذاشته شده است تا تضمینی بر آیرودینامیک بودن در حین بسته بندی باشد.

در سال 2011 پروکتر اند گمبل تصمیم به فروش برند پرینگلز به قیمت 2.35 میلیون دلار به شرکت دایموند فودز کالیفرنیا گرفت، اما این معامله با بیش از یکسال توقف به دلیل مشکلاتی که به شرکت کلیفرنیایی مربوط می شد، به هم خورد و در نهایت در سال 2012 کمپانی کلوگ متقاضی خرید پرینگلز به مبلغ 2.695 میلیون دلار شد که همین امر سبب شد تا شرکت کلوگ تبدیل به دومین کمپانی بزرگ اسنک های خوش طعم در دنیا شود.

ترکیبات به کار رفته در تولید این چیپس ها شامل 42 درصد سیب زمینی، گندم، برنج، روغن های گیاهی، نمک و انواع ادویه های طعم دهنده است. ترکیبات دیگر از جمله شیرین کننده ها، دکستروز، مونو سدیم گلوتامات، مونو گلیسرید و دی گلیسرید، پنیر و اسانس های طبیعی و مصنوعی خواهند بود.

چیپس های پرینگلز طیف متنوعی از طعم ها را در بر می گیرند برای مثال می توان از طعم هایی همچون اورجینال، نمک و سرکه، پیاز، باربیکیو و طعم های تند نام برد. چند طعم جدید نیز در آسیا معرفی شده از جمله خرچنگ، میگو سخاری، جلبک دریایی و فندق. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: